معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: انتظار داریم که حجم صادارت کالا و خدمات از مرز‌های کردستان نسبت به سال گذشته افزایش صددرصدی داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۵۶۳۰۵
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
حسین فیروزی در کارگروه توسعه صادرات که با حضور مسئولان استان در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در پنح ماهه نخست امسال رشد حجم مبادلات تجاری از لحاظ ارزش دلاری و وزنی ۱۲ و ۴۳ درصد رشد داشته است.


وی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی گمرکات کشور گفت: استان کرمانشاه با بیشترین حجم صادرات به کشور عراق و سوریه رتبه نخست، استان ایلام رتبه دوم و استان آذربایجان غربی نیز رتبه سوم کشور را کسب کرده‌اند.

وی از متولیان گمرک استان خواست که به مدیریت نرم‌افزاری و سایبری گمرکات توجه بیشتر کنند تا حجم صادرات نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند و برای توسعه صادرات استان کردستان فرایند‌های غیرضروری حذف و فرایند‌های ضروری جایگزین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات تصریح کرد: اگر همکاری‌ها و هماهنگی‌های بین‌بخشی در مرز باشماق مریوان افزایش پیدا کند، می‌توانیم امسال به حجم بیشتری از صادرات دست پیدا کنیم.


فیروزی با اشاره به اینکه محدوده مرز‌های کردستان ۳۰ هکتار است، افزود: بهسازی و مناسب‌سازی فضا در این محدوده به سهولت کار‌ها در مرز باشماق کمک می‌کند.


وی با اشاره به آمار‌های ارائه شده در جلسه اظهار کرد: به این حجم مبادلات کالای صورت گرفته در سال ۹۷ راضی نیستیم چراکه در سال گذشته در عراق وضعیت امنیتی نامناسب بود، اما امسال وضعیت بهتر و نیازشان به محصولات ما بیشتر شده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: امسال هدف‌گذاری به میزان سال گذشته در حوزه صادرات خصوصاً حجم مبادلات کالا مورد نظر نیست و باید برنامه‌ریزی دیگری داشته باشیم.


وی از اعضای کارگروه خواست که استان را در رتبه‌های آخر مبادلات مرزی با عراق قرار ندهید چراکه در پنج ماهه نخست امسال ۵۰۰ میلیون دلار حجم صادرات از کردستان کالا داشته‌ایم در صورتیکه آذربایجان غربی ۸۰۰ میلیون دلار و کرمانشاه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادارت کالا داشته‌اند.


فیروزی خاطر نشان کرد: انتظار داریم که حجم صادارت کالا و خدمات از مرز‌های کردستان نسبت به سال گذشته افزایش صددرصدی داشته باشد و تحقق این امر نیازمند همت جدی و همکاری دقیق بین‌بخشی و فرابخشی است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات