خبرهای داغ:
همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام هفتمین آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی ،مداحان،شاعران و مدیران هیئات مذهبی شهرستان میامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۶۳۰۷
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی، با فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع )هفتمین آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی، مداحان ، شاعران و مدیران هیئات مذهبی شهرستان میامی در هیئت مکتب النبی(ص)برگزار شد.
در این مراسم که با حضور پیرغلامان،ستایشگران،شاعران و مدیران هیئات مذهبی برگزار شد حجت الاسلام روحانی نژاد،معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان سمنان،حاج ماشاالله ذاکری نژاد،رئیس بنیاد دعبل خزاعی استان سمنان،حاج اسماعیل یارمحمدی،مسئول کانون مداحان و شعرای آیینی استان سمنان و مهدی سعدی،رئیس سازمان بسیج مداحان استان سمنان نیز حضور داشتند.
در این مراسم سرگرد حاج پروانه،فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میامی به اهمیت توجه به امنیت منازل در شبهای ماه محرم اشاره کرد و گفت:با توجه به حضور مردم در مساجد و تکامل جهت عزاداری شهادت امام حسین (ع ) می طلبد که خانواده ها به امنیت منازل خود توجه ویژه داشته باشند.
همچنین ماشاالله ذاکری نژاد، رئیس بنیاد دعبل خزاعی استان سمنان در این مراسم با اشاره به نقش مهم مداحان و روسای هیئات مذهبی در نشر فرهنگ عاشورا گفت : مداحان اهل بیت (ع) باید اهداف قیام امام حسین (ع) را در قالب اشعار زیبا و آموزنده در جامعه بویژه برای نسل جوان بیان کنند.
فرمانده سپاه شهرستان میامی نیز در این مراسم نقش مداحان و شاعران را در ترویج فرهنگ عاشورا و تاسوعای حسینی مهم دانست و ابراز داشت: ما قدردان این قشر زحمتکش هستیم که در راستای برگزاری باشکوه مراسم ماه محرم تلاش می‌کنند.
غلامرضا فلاحتی تصریح کرد: دشمنان و استکبار جهانی با ترفندهای مختلف درصدد ایجاد جنگ‌های روانی در جامعه هستند که باید همگان در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشیم و با هوشیاری و بصیرت و ولایتمداری تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کنیم.
وی افزود: با وجود اینکه در حال حاضر مشکلاتی در حوزه اقتصادی کشور وجود دارد ولی بی‌شک با وحدت و همدلی و یکپارچگی می‌توانیم روز به روز بر توسعه و پیشرفت کشور بیفزاییم و از مشکلات موجود خارج شویم.
فرمانده سپاه شهرستان میامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار کرد: امنیت و اقتدار کنونی کشور در سایه خون شهدای والامقام رقم خورده و ما با جان و دل راه این شهدا را ادامه خواهیم داد.
همخوانی مداحان و مرثیه سرایی توسط رئیس سازمان بسیج مداحان استان سمنان و تجلیل از پیرغلامان، مداحان و مدیران هیئات مذهبی شهرستان از دیگر برنامه های این همایش بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها