به بهانه برگزاری مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر پرورشی و تربیت بدنی شاهرود:

این دانش آموزان هم شاگرد اوّل اند!/"تقویت حس اعتماد به نفس" مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش است

در سال‌های اخیر، برگزاری مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر پرورشی و تربیت بدنی شاهرود، نیاز به تمهید مقدمات بیشتری دارد، کثرت رتبه آورندگان وصف طولانی دریافت کنندگان جوایز، برگزاری مراسم در سالن‌های بزرگ را ناگزیر کرده است.
کد خبر: ۹۰۵۶۳۱۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در سال‌های اخیر، برگزاری مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر پرورشی و تربیت بدنی شاهرود، نیاز به تمهید مقدمات بیشتری دارد، کثرت رتبه آورندگان و صف طولانی دریافت کنندگان جوایز، برگزاری مراسم در سالن‌های بزرگ را ناگزیر کرده است.
نگاه اول:
این واقعیت که رتبه‌های پرورشی و تربیت بدنی به اندازه رتبه‌های برتر کنکور در جامعه ما سر و صدایی ندارد و دستاورد‌های بچه‌های نویسنده، نقاش، طراح، نوازنده و خالقان صنایع دستی کمتر رسانه‌ای می‌شود؛ موجب شد قاسم شریفی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل در سخنانش در مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر مسابقات معارفی، فرهنگی و هنری، پرسش مهر، شورای دانش آموزی و. خواستار نگرش جدیدی در فرهنگ نزدیک به صدساله اخیر آموزش و پرورش ایران باشد؛ او با طرح این سؤال که چرا دانش آموزان حافظ قرآن، نویسندگان و ... را شاگرد اول نمی‌دانیم؟ و به عبارتی چرا کارنامه پرورشی نداریم؟
این دغدغه و نگاه او را باید ارزشمند دانست چرا که دیگر در جامعه امروز نمرات بالا در درس‌های مرسوم گذشته، تنها کلید موفقیت در زندگی آینده به شمار نمی‌رود؛ کسب درآمد در صنایع دستی، خلق آثار هنری سینمایی (فیلم نامه، نمایش نامه) و ... مهارت‌هایی است که یک دانش آموز را در زندگی شغلی و فردی خود بیشتر از یک مدرک دیپلم یا دانشگاهی معمولی یاری می‌دهد.
نگاه دوّم:
سید محمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود در نگاهی دیگر کسب رتبه‌ها و موفقیت‌های دانش آموزان در حیطه‌های مختلف علمی، پرورشی و فرهنگی را موجب اعتماد به نفس دانش آموزان دانسته به گونه‌ای که بزرگ‌ترین وظیفه آموزش و پرورش را "تقویت حس اعتماد به نفس" معرفی می‌کند و می‌گوید: تنها موضوعی که می‌تواند نسل جدید را در مقابل تهدید‌های مختلف حفظ کند تقویت حس اعتماد به نفس است، هر فردی که به خود باوری (باور به شایستگی‌های خود) برسد در برابر هیچ آسیبی سر فرود نمی‌آورد.
موسوی می‌افزاید: فعالیت‌های پرورشی بر محور اخلاق است، اخلاق را در خود نهادینه کنیم، زیرا همه‌ی مشکلات ما از بی اخلاقی است.
نگاه سوم:
۷۱۳ رتبه مختلف استانی و کشوری برای دانش آموزان و همکاران شاهرود در مجموع مسابقات معارفی، فرهنگی و هنری/ شورای دانش آموزی/ پرسش استاندار/ پرسش مهر ریاست جمهوری /جشنواره الگو‌های برتر تدریس تفکر و سبک زندگی/ مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان/ جشنواره خورشید ولایت و ... دستاوردی آنقدر ارزشمند است که می‌تواند حس اعتماد به نفس و امید به تکرار موفقیت‌ها را در مجموعه آموزش و پرورش استان و شاهرود در سال تحصیلی آینده به خوبی تقویت کند.
گزارش: غلامرضا محروقی (روابط عمومی آموزش و پرورش شاهرود)
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار