معاون روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی بر لزوم احیاء فرهنگ جوانمردی و پهلوانی در ورزش تاکید کرد و گفت: رعایت اخلاق و جوانمردی والاترین هدف پیش از کسب برتری بر رقیب است.
کد خبر: ۹۰۵۶۴۲۴
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار عزت اله نظم آبادی معاون روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی پیامی را با این مضمون خطاب به جامعه ورزشی استان مرکزی صادر کرد: ورزش کردن تنها صِرف انجام دادن فعالیت‌های بدنی روزمره نیست، بلکه مهمتر از آمادگی جسمانی، آماده سازی ذهن، روح و روان است.

وی ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای تمامی تیم‌ها و ورزشکاران استان مرکزی افزود: مهم‌تر و بالاتر از بحث قهرمانی در مسابقات ورزشی، داشتن اخلاق مداری و داشتن روحیه جوانمردی است.

معاون روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: ورزشکاران حرفه‌ای، به واسطه حضور در میادین ورزشی و الگو شدن برای افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان، می‌بایست به اخلاق و منش انسانی و جوانمردی، در میادین ورزشی و مسابقات، بیشتر از هر چیز و پیش از دیگران اهمیت داده و سجایای اخلاقی را در خود پرورش دهند.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی در ادامه صحبت های خود تاکید کرد: امسال اگر نیم نگاهی به رقابت‌‌های تیم‌ها و نمایندگان ورزشی استان در رشته‌های مختلف ورزشی بیاندازیم، متاسفانه می‌بینیم برخی از رقبا در میدان مسابقه تحت هر شرایطی در پی تمارض، تلف کردن وقت، درگیری و تهدید داور توسط بازیکن و مربی، حاشیه سازی در بیرون زمین برای نتیجه گرفتن و پیروزی هستند، در صورتی که روح پهلوانی و جوانمردی از خصیصه‌های است که ریشه در اعتقادات دینی ما دارد که با تأسی از مولای متقیان نشأت گرفته است و خوشبختانه این روحیه را به دفعات از طرف تیم‌ها و ورزشکاران استان در رقابت‌های مختلف کشوری دیده‌ایم.

معاون روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: امیدواریم این خصیصه از ورزشکاران‌ما تداوم داشته باشد و به عنوان الگو و فرهنگ سازی برای سایر رقبا مد نظر قرار گیرد چراکه رعایت اخلاق و جوانمردی والاترین هدف پیش از کسب برتری بر رقیب است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ورزشکاری بهترین شرایط بدنی را داشته باشد ولی از نظر اخلاق فرد شایسته‌ای نباشد، دیگر ورزشکاری محبوب و شایسته در جامعه محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات