خبرهای داغ:
محرومیت زدایی یکی از اهداف اصلی رزمایش خدمت رسانی و نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمدرسول الله(ص) در شرق اصفهان با حضور ۲۲ گروه جهادی فعال بود که به خوبی در شناسنامه فعالیت های مثمر ثمر بسیج به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۰۵۶۴۴۸
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازشرق اصفهان، شهریور امسال با نمایش اقتدار بسیجیان سراسر کشور آغاز شد تا بار دیگر به دشمنان قسم خورده نظام اعلام کند که توان و اقتدار جوانان این مرز و بوم می تواند تحریم های آمریکا و هم پیمانانشان علیه جمهوری اسلامی ایران را دور بزند.

رزمایش خدمت رسانی و نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمدرسول الله(ص) در شرق اصفهان با حضور ۲۲ گروه جهادی فعال نیز، گوشه ای از اقتدار بسیجیان در شرایط سخت اقتصادی بود که همچنان با صلابت در حال پیگیریست.

بسیجی مرد میدان جهاد است، حال جهاد نفس باشد تا جهاد نبرد و امروز نیز جهاد اقتصادی کشور؛ او پای کار می ایستد تا اندک لغزشی به پایه های کشور وارد نشود.

امروز نیز برگزاری رزمایش سپاهیان محمد رسول الله(ص) با حضور ۲۲ گروه جهادی و سه گردان بیت المقدس در شرق اصفهان و همزمان با سراسر کشور، موید این حضور آگانه بسیجیان منطقه شرق اصفهان است.

هشت گروه خواهر و ۱۴ گروه برادر برای شرکت در خدمت رسانی رزمایش و حضور سه گردان بیت المقدس در نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) شرق اصفهان، شرکت کرده اند و به تکمیل بیش از ۶ خانه محروم، ساخت خانه عالم، نقاشی و مرمت بیش از ۷۰ مدرسه در شرق اصفهان، پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی ناحیه بسیج، تهیه ۸۰ بسته آموزشی برای دانش آموزان، توزیع و تهیه بسته معیشتی برای خانواده های نیازمند و ساخت حمام، سرویس بهداشتی و کمک به بهسازی مسجد، اقدام کرده اند.

 

*بسیج سازندگی شرق اصفهان موفق در حیطه خدمت رسانی

محمد رضا سیستانی مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: نگاه بسیج به مسائل عملیاتی و کیفی بوده و در این خصوص بسیج سازندگی با فعال سازی گروه های جهادی نقش خوبی را ایفا کرده است.

وی تاکید کرد: بسیج سازندگی شرق اصفهان تلاش کرده تا با شناسایی مشکلات این منطقه وسیع، بتواند بهترین خدمات را به مردم ارائه دهد و در این خصوص فعال و پویا به وظایف سازمانی تا داوطلبانه خود عمل کرده است به گونه ای که امروز شاهد ساخت خانه های محرومین و بازگرداندن لبخند به لبان بچه های محروم و مستضعف هستیم.

 

*جهاد در اوج گمنامی

مسئول اردوی جهادی رهپویان ایثار(۴) در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهداف اردوهای جهادی تصریح کرد: نگاه اردوی جهادی باید اقدام موثر به مردم باشد زیرا هدف اصلی در این اردوها همان خدمت همراه با اخلاص در عمل است که رنگ دیگری به کار می بخشد.

وی گفت: جهادگران گمنام هستند و سرنوشت گمنامی با شهادت به زیبایی معنا می شود و همه ما از خدا می خواهیم که همچون شهید حججی با اخلاص و به گونه ای قدم برداریم که خدا بهترین نتیجه را عاید کارمان کند.


*آموزش صحیح حرف اول را در اردوهای جهادی می زند

فعالیت دیگر رزمایش خدمت که سابقه خوبی در میان مردم محروم روستانشین مناطق شرقی اصفهان دارد، برگزاری کلاس های آموزشی، احکام، قرآن و تفسیر، هنری و اشتغالزایی است.

در این خصوص محبوبه دهقانی مسئول اردوی جهادی یاوران مهدی(عج) بخش جرقویه سفلی اظهار کرد: سعی شده در خدمت رسانی، مکان هایی مد نظر قرار گیرند که از نظر امکانات مطلوب نبوده و نیازمند برگزاری کلاس های جهادی بسیج سازندگی دارند.

وی تصریح کرد: فعالیت گروه جهادگران جرقویه ای در قالب ۱۱ نفر در روستای گنج آباد از توابع جرقویه سفلی در دو سال به انجام رسیده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

دهقانی با اشاره کوتاه به موضوعات کلاس های جهادی افزود: برگزاری جلسات فرهنگی، بصیرتی، مسائل سیاسی روز، تفسیر قرآن، شرح و بیان نهج البلاغه، مهدویت و اشتغالزایی از جمله موضوعات بیان شده در اردوها است که توسط مربیان متخصص به خواهران روستایی ارائه می شود تا بتوان عایدی خوبی از هفت روز حرکت جهادی داشت.

سرگروه اردوی جهادی، خواسته ای بجا از مسئولان داشت و تاکید کرد: مسئولان بسیج سازندگی باید در خصوص بالا بردن سطح محتوای فکری و عملیاتی سرگروه ها تلاش کنند و لااقل دیداری هر چند کوتاه برای بیان تجربیات بین سرگروه های ناحیه برقرار کنند.

زهرا مرادی فرمانده حوزه بسیج شهر هرند با بیان اینکه حرکت اردوهای جهادی این حوزه از سال ۹۲ تا کنون ادامه داشته و نتایج خوبی نیز برجا گذاشته است، تاکید کرد: اردوی جهادی شهید فاطمه مولایی از شهدای شاخص شهر هرند، زمینه حضور خواهران بخش بن رود و جلگه برای بهره بردن از کارهای هنری، اشتغالزایی و طرح های اقتصاد مقاومتی را فراهم کرده است.

وی اذعان کرد: روستای کمندان، قلعه، تاجیک آباد، قهی، هاشم آباد و شریف آباد از جمله روستاهایی بودند که تیم ۱۰ نفره اردوهای جهادی این حوزه به منظور آگاهی بخشی و آموزش های مختلف علمی، دینی و هنری در این مناطق حضور می یافت.

همزمان با سراسر کشور و خدمت رسانی رزمایش سپاهیان حضرت محمد رسول الله، مرمت و باسازی منزل محروم در روستای مزرعه شور توسط گروه جهادی شهید احمدی روش حوزه مقاومت امیرالمومنین(ع) کوهپایه باهمکاری خیرین کمیته امداد و بسیج سازندگی ناحیه امام علی (ع) و همچنین بخش بن رود و براآن شمالی برگزار شد.

صادقی فرمانده حوزه بسیج امام صادق(ع) شهر ورزنه تاکید کرد: ساخت دو منزل کامل توسط گروه جهادی ذوالفقار در شهر ورزنه به خوبی انجام شد و حرکت هایی از این دست در شرق اصفهان علی رغم خشکسالی های پیاپی به وفور دیده می شود.

وی گفت: به دلیل محرومیت های این بخش، ۲ هزار بسته معیشتی، آموزشی و فرهنگی در بین دانش آموزان و مردم به همت گروه جهادی ذوالفقار به انجام رسید و همه این موارد، تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

لازم به ذکر است تکمیل و بهسازی منازل محرومین، با قوت در سراسر شرق اصفهان دنبال می شود.

گزارش از زهرا شجاعی

ارسال نظرات
پر بیننده ها