نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه حربه امروز در جنگ اقتصادی نارضایتی مردم است، گفت: علاوه بر قدرت دفاعی، اتکا بر اقتصاد مقاومتی و داخلی از ابعاد قدرت سازندگی برای حفظ هویت ملی کشور حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۰۵۶۴۵۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

به گزارش پایگاه خبری آشخانه، آیت الله یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به این که در ابتدای پیروی انقلاب، انقلاب ما قولنامه ای بود، عنوان کرد: ولیکن در ۸ سال جنگ تحمیلی شهداء، انقلاب اسلامی را ثبت جهانی کردند. آیت الله یعقوبی قدرت دفاعی و قدرت سازندگی و آبادانی را عوامل هویت ملی کشورمان دانست و گفت: با جان فشانی های شهدا و مجاهدت های فی سبیل الله، قدرت دفاعی کشورمان به دنیا نمایش داده شد. وی هم چنین افزود: علاوه بر قدرت دفاعی، اتکا بر اقتصاد مقاومتی و داخلی از ابعاد قدرت سازندگی برای حفظ هویت ملی کشور حائز اهمیت است. نماینده ولی فقیه استان با بیان اینکه از آخرین حربه ها و نقشه های دشمن، تحریم و فشار اقتصادی است، خاطر نشان کرد: حربه های دشمن در همه ابعاد با روشنگری های رهبر معظم انقلاب و پیروی مردم با شکست مواجه شد، لذا امروز از راه فشارهای اقتصادی قصد دارند ما را در تنگنا قرار دهند. وی ادامه داد: مسئولان کشور نباید در نقشه های دشمن کم کار و منفعل باشند و مردم نیز در مقابل احتکار کنندگان مطالبه گر باشند. این مقام استانی با بیان این که اگر مسئولان کشور، منویات مقام معظم رهبری را اطاعت می کردند اکنون با مشکلات اقتصادی مواجه نمی شدیم، خاطر نشان کرد: ما عاشورایی و رمضانی هستیم و با مقاومت و پیروزی در عرصه جنگ روانی، اقتصادی و عملیاتی دشمن، سربلند بوده ایم. نوروز محمد قنبرزاده مسئول بسیج عشایری سپاه استان نیز در این آئین عشایر را در ابعاد فرهنگی، امنیتی و اقتصادی از ذخایر انقلاب خواند و اظهار کرد: عشایر کماکان با تبلیغات سوء دشمن، تحت تاثیر افکار غرب قرار نگرفته است. وی افزود: هر سیاه چادر عشایر، یک پاسگاه و دیده بان برای انقلاب و مردم است و همواره تحرکات گروهک ها و مخل امنیت توسط هسته های اولیه عشایر شناسایی می شوند. قنبرزاده هم چنین ادامه داد: عشایر استان خراسان شمالی ۲۵ درصد نیازهای پروتئینی و لبنی استان را تامین می کنند که گویای محوری بودن عشایر در اقتصاد کشور هستند.

وی تاکید کرد: طبق قانون خدمات رسانی به عشایر باید توسط ۱۶ سازمان انجام بشود ولی امروز این کار فقط توسط دو نهاد انجام می شود.

قنبرزاده افزود: وقتی از برخی مدیر کلان استان می خواهیم که در حوزه عشایری کار کنید با این پاسخ مواجه می شویم که سرمایه گذاری در بخش عشایری هدر رفتن هزینه است و این نوع نگاه برای جامعه عشایری تاسف بار است.

 

دسترنج عشایر نصیب دلالان می شود

چراغعلی عمارلو سر طایفه یکی از طوایف عشایر خراسان شمالی نیز گفت: آنچه امروز از وضعیت عشایر استان مشاهده می شود، لایق عشایر نیست.

وی ضمن اینکه از مسئولان خواست تا نگاهشان را نسبت به ظرفیت عشایر تغییر دهند، خاطرنشان کرد: محصولات عشایر استان امروز به دست مصرف کنندگان نمی رسد و دلالان دسترنج عشایر را در سایه بی تدبیری دولتی ها می خورند و این برای ما عشایر ننگ است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات