رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهرود:
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهرود گفت: قیام عاشورای حسینی، درس گرانبهای رعایت حق و حقیقت و حقوق بشری است.
کد خبر: ۹۰۵۶۵۲۷
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در جمع عراداراع حسینی در تکیه بازار شاهرود در سخنانی با بیان اینکه حوادث خونبار تاریخ اسلام کم نبوده است اظهار کرد: حوادث خونبار را اهل حق و حقیقت از اول بشر تا امروز و تا ظهور دیده اند و تا لحظه قیامت فراوان خواهند دید.
وی افزود: هیچ حادثه‌ای از جهت آثار و برکات چه در حوزه فردی، اجتماعی و یا در حوزه خانواده و در حوزه سیاسی و اجتماعی به اندازه حادثه کربلا تأثیرگذار نبوده است.
امینی با بیان اینکه در این شهادت چند چیز نصیب سیدالشهدا می‌شود گفت: در حوزه فردی، از نسل او امامت ادامه پیدا میکند و این اتفاقی نیست و شفا در تربت سیدالشهدا و این برکت به ازای این شهادت است.
وی ادامه داد: تحت قبه حضرت سیدالشهدا (ع) دعا اجابت می‌شود، اما نه بی اساس بلکه با رعایت ادب و احترام و توجه.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه این حادثه بزرگ صرفاً حادثه شیعی و یا مربوط به اهل سنت نیست بلکه این حادثه مربوط به همه بشریت است افزود:سرمایه گذاران آن را پیامبر و بعد از آن حضرت علی علیه السلام بوده اند.
وی آثار و برکات این حادثه بزرگ در حوزه فردی و برای مردم را برشمرد افزود: گریه بر سیدالشهدا (ع) و حتی محزون بودن هم ثواب دارد. این حادثه در این حوزه هم تاثیر گذار بوده و برای هر آزاده‌ای برکات داشته و نهضت آن بر خلاف شعار‌های دروغینِ حقوق بشری بوده است.
امینی ادامه داد: در این حادثه نه فقط رعایت حقوق بشر بلکه رعایت حق حیوان و حتی دشمن نیز شده است و اکنون هر کس، حسینی است در این حادثه رعایت هر حقی را می‌بیند.
وی افزود: ما عزادار حادثه‌ای هستیم که رعایت حق و حقیقت در آن درس گرانب‌هایی برای بشر بوده است و از اقامه آن و تکرار بیشمار آن خسته نخواهیم شد. در این حادثه رعایت حق زن، حق صغیر و یا حق بزرگتر نیز دیده شده است.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهرود با اشاره به تاثیر نهضت حسینی در حوزه سیاسی و اجتماعی بیان کرد: سر تا پای این حادثه سیاسی است و دشمنان دوست دارند این حادثه و یا عزاداری برای این حادثه را سکولاری کنند.
وی اضافه کرد: گاهی در خطر یک سکولار پنهان هستیم و عده‌ای دوست دارند که مسجد سکولار باشد و حتی به قصد خیر می‌بینیم که سکولاری اندیشه می‌شود و این مسئله که دین باید از سیاست جدا باشد در آن دیده می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود گفت: سرتاپای اسلام و مکتب امیرالمومنین علی (ع) و حادثه کربلا سیاست بوده همواره سیاست و دیانت همراه هم بوده است.
وی افزود: حضرت سیدالشهدا (ع) اساس اسلام را نجات دادند تا ترجمان و تفسیر حسین منی و انا من حسین را درک کنیم. حسین (ع) از آن پیامبر است و وقتی پیامبر اکرم (ص)، خود را از حسین می‌دانند یعنی این حادثه برای نجات همان اساس و مکتب بوده است.
امینی یکی از آثار این حادثه در مباحث اجتماعی، الگو قرار گرفتن این قیام برای قیام‌های دیگر را برشمرد و گفت: حتی الگویی برای  قیام حضرت بقیه الله الاعظم خواهد بود و حتی این حادثه الگو و انگیزه‌ی هر حادثه‌ی مقدسی خواهد بود؛ و در یک کلام، این حادثه بزرگ الگویِ هر حادثه اجتماعیِ غیر انحرافی، خواهد بود.
وی افزود: این حادثه در نهضت‌های آزادی بخش غیر دینی هم اثر دارد، طوریکه گاندی می‌گوید تلاش من برای استقلال و خارج شدن از زیر بار ظلم، درسی از مکتب سیدالشهدا بود.
امام جمعه شاهرود گفت: شعار امام زمان (عج) هم یا لثارات الحسین است و قیام کسی که قرار است باعث صلح جهانی، رفاه و امنیت شود برگرفته شده و الگو گرفته از قیام امام حسین علیه السلام است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها