خبرهای داغ:
جهادگران روستای زلزله‌زده «کوییک حسن»شهرستان سرپل ذهاب این روزها با حضور سردار نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران مشق فرهنگ جهادی می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۵۶۵۷۵
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مردم دیار غرب شاید تا سال‌های سال آن شب کذایی را فراموش نکنند؛ شبی که خداوند قدرتش را به نمایش گذاشت و تکانه شدید گهواره زمین، خیلی‌ها را به خواب ابدی فرو برد...

روزها گذشت؛ هفته‌ها گذشت؛ ماه‌ها گذشت از داغی که زمین بر دل مرزنشینان غیور غربی گذاشت.

اولین روزهای بعد از زمین‌لرزه مهیب غرب این سیل محبت ایرانیان بود که زلزله را شرمنده کرد؛ مردم همه از هر قشری و هر طوری بود خود را به مناطق زلزله‌زده رساندند تا کمک حال مردم پریشان حالی باشند که در چشم به هم زدنی تمام دار و ندارشان آوار شد.

خیلی‌ها هم از مسئولان آمدند و وعده‌هایی به مردم زلزله‌زده دادند؛ وعده‌هایی که در آن شرایط مرهمی بود بر زخم های مردم خسران دیده و روزنه امیدی در تاریکی مطلق ویرانه‌ها ...

وعده‌هایی که بسیاری از آنها محقق نشد و رفتند و مردم را با کوهی از مشکلات ریز و درشت تنها گذاشتند.

اما خیلی‌ها هم بودند و هستند که ماندند؛ ماندند پای مردمی که دیروزشان هم به خاطر پاسداری از وطن تا پای جان در برابر دشمن تا دندان مسلح در سالهای دفاع و حماسه ایستادند و از ویرانی کاشانه‌هایشان هم خم به ابرو نیاوردند.

آنهایی که از اول تا همین حالا ماندند در کنار این مردم زلزله‌زده و آجر روی آجر گذاشتند تا بناهای ویران شده زودتر سرپا شود و بذر امید در دلهای ترک خورده کاشتند؛ سپاه و بسیج یا به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری فرزندان مولود مبارک انقلاب از همین دسته هستند.

یکی از آنهایی که پای مردم ماند فرماندهی است که جلال کلامش لرزه بر اندام دشمنان این آب و خاک می‌اندازد؛ سردار رشیدی که ابهتش حتی در لباس کارگری هم به چشم می‌آمد؛ سردار نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران همان کسی است که این روزها عزیزترین مهمان زلزله‌زده‌های دشت ذهاب است.

دوشادوش کارگران جهادگر برای مردم زلزله‌زده کار می‌کرد؛ چفیه‌ای به سر داشت که همیشه آنرا بر دوش می‌اندازد، در گرمای نیمه‌جان شهریور و در روستای محروم «کوییک حسن» مشغول کار است.

 نمی‌دانم نام «کوییک حسن» را شنیده‌اید یا نه؛ اصلا می‌دانید کجای جغرافیای ایران است؟

کوییک یکی از روستاهای زلزله‌زده با جمعیت حدود ۱۷۰ خانوار است که در دشت ذهاب واقع شده است و در جریان زلزله بسیاری از خانه‌های آن تخریب و حدود ۳۰ تن از ساکنان آن در زمین‌لرزه آبان ماه سال گذشته درگذشتند.

 گروه‌های جهادی تقریبا بعد از شروع اسکان دائم و آغاز بازسازی مناطق زلزله‌زده در این مناطق حضور یافتند و هر گروهی با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌هایش گوشه‌ای از کار بازسازی را بر عهده گرفت.

نیروهای جان برکف سپاه و بسیج با کارنامه درخشان خود در زلزله غرب نشان دادند که وصیت پیر جماران را به خوبی آویزه گوششان کرده‌اند که فرمودند: "همیشه به سپاه سفارش کنید که آنان خودشان را یک جنگنده خدمتگزار مردم بدانند".

حالا این جنگنده‌های خدمتگزار و نورچشمی‌های انقلاب حتی فرماندهان عالی‌رتبه‌ ستاره‌های روی دوششان را کناری گذاشته‌اند تا آسمان تاریک غرب ایران را ستاره باران کنند؛ آنهایی که در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده پا به پای مردم خشت روی خشت می‌گذارند.

 سردار خستگی‌ناپذیر این بار با لباس کارگری به میدان آمده تا فرهنگ جهادی را برای جوانان سرمشق کند ...

خداقوت سردار!

 
ارسال نظرات