موکب سیستان و بلوچستان آماده استقبال از زائرین حسینی شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از ورود نخستین کاروان زائرین حسینی به استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۶۶۷۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان، محسن مومنی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۲۰۰۰ زائر پاکستانی در قالب نخستین کاروان زائران حسینی جهت شرکت در عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در کربلای معلی شب گذشته وارد سیستان و بلوچستان شد.

وی با اشاره به اینکه زائران پاکستانی کربلای معلی از طریق مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان می‌شوند، ادامه داد: این زائرین معمولاً پس از حدود یک روز استراحت در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان راهی کربلا می‌شوند.

مومنی افزود: سالانه چندین هزار زائر پاکستانی در ایام محرم و به ویژه پیش از اربعین حسینی از طریق سیستان و بلوچستان وارد ایران می‌شوند تا ایران را به مقصد عراق ترک کنند و همین امر شور و شوق خاصی در استان ما ایجاد می‌کند و تعداد زیادی از مردم استان به صورت خودجوش نسبت به خدمت‌رسانی به این عزیزان داوطلب می‌شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۸۰ هزار زائر پاکستانی از طریق سیستان و بلوچستان عازم کربلای معلی شوند و در این راستا تمام تلاش ما بر این است که این عزیزان با آرامش و امنیت در این مدت کوتاه در استان اقامت داشته باشند.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه خدمت رسانی به این زوار گرامی نیاز به همکاری همه مردم، ادرات و نهاد‌ها دارد، امیدواریم امسال نیز همچون سنوات قبل و چه بسا بهتر از گذشته و با هماهنگی بیشتر پذیرای زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار