برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در سپاه دشتی

مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) صبح هر روز همراه با قرائت زیارت عاشورا و مرثیه خوانی در ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) شهرستان دشتی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۵۶۶۸۹
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، حجت الاسلام محراب ارکاک الهی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که همه روزه صبح با قرائت زیارت عاشورا و مرثیه سرایی برگزار می گردد ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) افزود: امام رضا(ع) در توصیه ای که به ریان بن شبیب فرمودند: ای فرزند شبیب امروز روز اول محرم است در چنین روزی خداوند دعای حضرت زکریا را مستجاب کرد و با اینکه همسرش نازا شده بود خداوند به وی فرزندی هدیه کرد. یابن شبیب، ماه محرم قبل از اسلام در بین اعراب جاهلی هم محترم شمرده می شد «یحرمون فیه الظلم و القتال» ظلم و جنگ در این ماه حرام شمرده می شد امام بنی امیه حتی حرمت این ماه را هم نگه نداشتند و فرزند رسول خدا را با لب عطشان و غریبانه کشتند. ای فرزند شبیب اگر قصد گریه برای چیزی داری پس برای حسین (ع) گریه کن، «فانه ذبح کما یذبح الکبش؛ زیرا او را طوری ذبح کردند که قربانی ها را ذبح می کنند.

دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی در ادامه بیان داشت: این توصیه امام است برای گریه بر جد مظلومش، حال امام حسین (ع) پنج ویژگی دارد که در الم شگفت انگیز است؛ 1. تکلم قبل از تولد و بعد از شهادت 2. مشتق بودن اسم امام از اسماء الله 3. تبرک جسن ملائکه به قنداقه آن حضرت 4. ویژه بودن مربیان حضرت 5. فدا شدن ابراهیم فرزند پیامبر(ص) برای امام حسین(ع)

حجت الاسلام محراب ارکاک الهی گفتند: البته فضیلت های بیشتری وجود دارد مثل تمسک انبیاء به امام حسین (ع) که در جلسه ای دیگر به آنها می پردازیم و از خداوند منان خواستاریم که ما را از عزاداران سید و سالار شهیدان قرار دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار