فرماندار مریوان هر گونه کالای اساسی همراه مسافر از مرز باشماق به کشور عراق را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۹۰۵۶۷۳۰
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد شفیعی فرماندار مریوان، گفت: با توجه به نوسانات ارزی و افزایش قیمت برخی اقلام در شهرستان درجلسه شورای تامین بنا به درخواست‌های مردمی تصمیم بر ممنوعیت خروج کالا‌های اساسی از این مرز شد.


وی با اشاره به ورود بیش از ۲ هزار مسافر -در روز- از مرز باشماق به شهرستان مریوان، خروج هر گونه کالای اساسی از سوی مسافران عراقی ممنوع شده است.


محمد شفیعی به خبرنگار ما، گفت: بیشترین اقلام خریداری شده توسط مسافران عراقی شامل اقلام مصرفی (مرغ، برنج، روغن و...) و همچنین اقلام و کالا‌های بهداشتی می‌باشد که از امروز خروج آن‌ها از مرز ممنوع شده است.


بعد از نوسانات ارزی و کاهش ارزش پول ملی نسبت به ارز‌های خارجی روزانه تعداد زیادی از مردم اقلیم کردستان عراق برای خرید اجناس به مریوان هجوم آوردند.


محمدشفیعی فرماندار مریوان، گفت: متاسفانه در برخی محافل خبری عمداً یا سهواً اقدام به انتشار مطلب و اخبار غیر واقعی با مضمون کمبود کالا در مریوان در راستای تشویش اذهان عمومی درج کرده اند که قویاً این موضوع را تکذیب نموده و اعلام می‌داریم که هیچ گونه کمبودی در ازراق مردم وجود ندارد.

در چند هفته اخیر افرادی از کشور همسایه (عراق) به عنوان مسافر آمده و اقلام اساسی مردم را بصورت غیر متعارف به قیمت بالا خریداری و از کشور خارج می‌کردند این امر جدای از افزایش قیمت کالای مصرفی برای مردم مریوان و سایر هموطنان ادامه این روند ممکن بود مردم را در تامین مایحتاج خود به مرور زمان با مشکل مواجه بکند فلذا برای جلوگیری از این مشکلات احتمالی و به خاطر رفاه و آرامش مردم شریف مریوان دستور ممنوعیت خروج ازراق عمومی بصورت غیر متعارف به گمرک و واحد‌های مستقر در پایانه مرزی باشماق داده شد. تاکید می‌نمایم برای توسعه صادرات هیچ محدودیتی برای اقلامی که مجاری قانونی را طی بکنند در مرز باشماق وجود ندارد و خروج کالای همراه مسافر نیز منعی ندارد مگر بصورت حجم بالا.


مجدداً تاکید می‌گردد خروج ازراق عمومی همچون گوشت، برنج، قند، چای و روغن و... ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات