خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری قزوین:

آشنایی نسل جوان با قیام امام حسین(ع) و عاشورا یک ضرورت است

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: اگر مسلمانان امروز می خواهند راه حقیقت را پیدا کنند و از انواع مشکلات و سرخوردگی ها نجات پیدا کنند باید دنباله رو مکتب سید الشهدا و خاندان او باشند.
کد خبر: ۹۰۵۶۷۸۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

به گزارش بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در مراسم عزاداری ماه محرم که در بقعه متبرکه چهارانبیاء قزوین برگزار شد، گفت: حادثه کربلا محصول بی‌تقوایی مردم آن زمان است و شرط عبودیت و همراهی با امام حسین (ع) تقوا و بصیرت است.
رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: قیام عاشورا سراسر درس آزادگی و اخلاص بوده و امام حسین (ع) برای اصلاح جامعه و احیای دین اسلام قیام کردند و با عمل به آموزه‌های عاشورا و قیام کربلا می‌توانیم توسعه و تعالی جامعه را فراهم کنیم.
وی افزود: امام حسین(ع) هدف ترویج امر به معروف و نهی از منکر را داشت و حکومت قرآن را بر مردم خواستار بود و در رسیدن به این اهداف مهم که زمینه‌ساز تعالی واقعه جامعه می‌شود به دست دشمنان به شهادت رسید و از اهداف خود دست نکشید.
مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: اگر مسلمانان امروز می خواهند راه حقیقت را پیدا کنند و از انواع مشکلات و سرخوردگی ها نجات پیدا کنند باید دنباله رو مکتب سید الشهدا و خاندان او باشند.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به تمام آزادگان جهان آموخت که می شود با یک قوای کم لشگرهای بزرگی را شکست داد و از گردونه تاریخ آن ها را حذف کرد.
رییس کل دادگستری قزوین اظهار داشت: این نظام و انقلاب ریشه در عاشورا دارد و عاشورا ریشه در ابدیت و تا دنیا هست عاشورا نیز وجود دارد و خون امام حسین(ع) جاویدان است و هرچه زمان می گذرد عاشورا گسترده تر می شود.
این مقام قضایی استان با اشاره به این که دشمن به دنبال وارد کردن ضربه ای به این نظام است، افزود: امروز کشور در حال جنگ اقتصادی با دشمنان است و اگر از این تهدیدها و تحریم ها نهراسیم، مدتی طول نخواهد کشید که دشمنان شکست خواهند خورد.
وی تاکید کرد: دشمن هر زمان که خواسته به انقلاب اسلامی ضربه ای بزند دست های غیبی تمام توطئه های آن ها را خنثی و نقش بر آب کرده است و قطعا شکست خواهند خورد ولی لازم است همه مردم به وظیفه خود به درستی عمل کنند و صبر داشته باشیم.
رییس کل دادگستری قزوین بیان داشت: وقتی نیت ها خدایی و عاشورایی باشند بحث گذشت و اتحاد پررنگ‌تر می‌شود که این ها از پیام های عاشورا هستند و باید مسلمانان با مهم برشمرن این آموزه‌ها تلاش کنند تا اتحاد و انسجام خود را تقویت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی عنوان کرد: جهل بدترین درد زمان فعلی است؛ جهالت ریشه شرارت و بدبختی است و امروز وظیفه ما این است که بتوانیم جامعه ای سرشار از آگاهی های درست و دقیق داشته باشیم.
مقام ارشد قضایی استان با اشاره به این که تعمیق باورهای دینی در جامعه ضروری است، تاکید کرد: امروز افراد مذهبی نباید نقش و حضور خود را محدود به فضای مساجد، محافل دینی و عزاداری ها محدود کنند بلکه در جهت امر به معروف و نهی از منکر باید برای هدایت جامعه وقت بگذارند و البته این کار باید با حوصله، صبر و دقت صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بايد روي عقل فرزندانمان كار كنيم، بايد نسل جوان جامعه را عاقل تر كرد تا افراد از درون تكان خورده و به خود آيند كه چه گوهر گرانقدري را به بهاي ناچيز مي فروشند و به همین خاطر آشنایی نسل جوان با قیام امام حسین (ع)، سیره و زندگی اهل بیت (ع) یک ضرورت است.
رئيس كل دادگستري قزوين در ادامه خاطر نشان کرد: زماني كه حرف از آسيب هاي اجتماعي و جرائم مي شود؛ اشتغال، فقر، بی سوادی و مسائلي از اين دست مطرح مي شود اما نگاه قرآن، معارف ديني و اهل بیت(ع) به جرائم و آسيب هاي اجتماعي متفاوت است.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در پایان تاکید کرد: با نگاه معارف ديني اگر بشريت بخواهد به صلاح، ثبات و عدالت كه گمشده بشريت در طول تاريخ است، برسد بايد خود را شناخته و ارزش خود را بداند و باور داشته باشد كه در اين جهان مسافري بيش نيست.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها