خبرهای داغ:

بیانیـه سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی قم به مناسبت ماه محرم

سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استـان قم به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۳۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، متن کامل بیانیه سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استـان قم به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و آغاز سال ۱۴۴۰ هجری قمری به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلی الله علیه و آله:
«إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةٌ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً»
همانا از شهادت حسین (علیه السلام) حرارتی در دل‌های افراد باایمان وجود دارد که هرگز سرد و خاموش نخواهد شد.
وقتی در عرش رحمن، نور خامس آل عبا، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) نظاره گر امتحان عظیم الهی در مکه مکرمه بود، وقتی ابراهیم خلیل الرحمن علیه السلام از پس این ابتلاء عظیم سربلند بیرون آمد، در زمین کسی نمی‌دانست این حسین علیه السلام بود که از خدای خویش خواست جای اسماعیل ذبح شود تا رسول مصلح و مجاهد آخرالزمان ظهور کند... لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ.
آری! ذبح عظیم برای آن بود که حق آشکار؛ و باطل رسوا شود، و امام حق دل‌های خفتۀ بندگان غفلت زده را بیدار کند و در همه اعصار و قرون، راه مستقیم را بر کجراهه‌های انحراف رجحان بخشیده، غلبه دهد.
راویان این حماسه عظیم و بی بدیل الهی، مرثیه سرایان این مصیبت عظمی، ذاکرین مناقب و فضیلت‌های ائمه هدی، برای خویش به جز آنچه بعد از عاشورا در مکتب امام سجاد (علیه السلام) و عقیله بنی هاشم زینب کبری (سلام الله علیها) آموخته اند، تکلیفی نمی‌شناسند. بر همین اساس، شعار محوری امسال خویش را بیان رسا و فریاد سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در رجز عاشورا برگزیدیم که: «اَلمَوتُ اَولی مِن رُکوبِ العاری»؛ (مرگ سرخ به از ننگ سازش با مستکبران است.)
در این راستا ذکر نکات ذیل ضروری به نظر می‌رسد:
۱. کسوت باشرافت و باعظمت مداحی و مرثیه سرایی اهل بیت (علیهم السلام) را مقوّم ایمان، مبشّر سعادت و منذر قوم آخرالزمان دانسته و راه بانِ طریق ولایت و اسلام ناب می‌شناسیم و بر میثاق خویش تا نفس داریم پایداریم.
۲. در عصری که ظلم و فساد و بیدادِ مستکبران و یزیدیان کفرپیشه امان از امت اسلام گرفته و دیدگان، ولی الله الاعظم را پرخون نموده، تکلیف خویش می‌دانیم تا به تبیین سیره جهادی آل الله مبادرت ورزیده، ابعاد حماسه و شور و شعور عاشورا را با زبان نظم و نثر ترویج نماییم.
۳. همانگونه که معمار کبیر انقلاب، حضرت امام روح الله (قدس سره) فرمود:، ضامن بقاء هر مکتب هیاهو، عزاداری، سینه زنی و شورِ شعورمدارِ عاشورایی است؛ لذا برای صیانت و مجاهدان نستوه و شهیدان والامقام است؛ نام و یادشان را گرامی داشته، استقامت مؤمنانه و صادقانۀ این اولیاءالله را قدرشناسیم و برای دفاع از این ساحت مقدس با همه اخلاص و توان، بی وقفه تلاش خواهیم کرد.
۴. قیام سیدالشهداء و خون اطهرش برای آن بود تا باور سازش و تذلّل و تسلیم در برابر میل مستکبران و یزیدیان در همه زمان‌ها رنگ باخته؛ عزت و صلابت در مسیر حق و ولایت، اقتدار و استقامت در مبارزه حق علیه باطل پویا و پابرجا بماند. ما طلایه داران و منادیان این شعار الهی، برای انجام رسالت خویش جان و سر در کف اخلاص نهاده ایم.
۵. اربعین حسینی اهتزاز پرچم دوبارۀ پرچم خون رنگ جهاد و شهادت بود؛ چه آنکه پس از اربعین سال ۶۰ هجری، قیام توّابین و مختار رقم خورد؛ این حسنۀ ماندگار را با شکوهی وصف ناپذیر رونق خواهیم بخشید.
۶. با پیرایه‌ها و انحراف‌ها در مسیر ذاکری آل الله با شدت هرچه تمام‌تر برخورد نموده، امر به معروف و نهی از منکر را در این عرصۀ نور و فضیلت بر خویش تکلیفی واجب می‌دانیم.
۷. تطبیق مبانی قیام عاشورا با اصول انقلاب جهانی اسلام به پرچمداری نیابت حضرت حجة عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ. یعنی مقام منیع ولایت مطلقه فقیه ـ. را با زبانی شیوا و رسا وظیفه خویش دانسته، بدینوسیله قدرشناس بیش از ۲۳۰ هزار شهید والامقام در این طریقت سرخ خواهیم بود.
۸. امیدبخش و روح افزایِ دل‌های مردمی خواهیم شد که ۴۰ سال پای عَلَم حسینیِ انقلاب، بصیر و صبور ایستادگی کردند و حریم و حرمت دین و ولایت را با جان پاسداری نمودند؛ و در عین حال مراتب گله مندی و مطالبۀ منطقی و مشفقانۀ این ملت سرافراز را از مسئولین امر بویژه در جبهه اقتصادی و فرهنگی با صدای رسا اعلام خواهیم نمود.
۹. مطالبۀ خون سید الشهداء و احقاق حق مهضوم آن امام مظلوم عالم را سرلوحۀ مجاهدت معنوی و ذکر نورانی خویش قرار خواهیم داد و تا بعثت منتقم ثارالله، از این خواسته به حق دست نخواهیم کشید.
۱۰. مضامین استوار، بیان سدید، هنر فاخر، شعر و نثر روان، لحن و سبک متین؛ سعی وافر ما در کیفی سازی این رسالت عظیم الهی است که از خدای متعال برای تعالی این فریضه مقدس استمداد می‌جوییم.
در خاتمه، یاد و نام پیر غلامانِ پراخلاص و مجاهدان عرصۀ ذکر و ذاکری اهل بیت (علیهم السلام) را با همۀ وجود گرامی داشته و قدرشناس پیشکسوتان افتخارآفرین این عرصه ایم.
عرصۀ عاشورایی دفاع مقدس تجلی‏گاه بروز و ظهور این هنر تعالی‏بخش بود و همچنان جبهۀ اسلام در سراسر عالم، بویژه عراق و سوریه، یمن و بحرین مشحون برکات ذکر ذاکران با اخلاص
الی الله التوفیق و علیه التکلان
مرثیه سرایان، ذاکران و مداحان بسیجی آستان قدس اباعبدالله الحسین (علیه السلام)
سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام استان قم- شهریور ۹۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار