خبرهای داغ:
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و‌پرورش استان قزوین:
سمیعی عنوان کرد: امروز نیز در ایام محرم شاهد هستیم هیاتها و موکبهای موجود با حضور نوجوانان مدیریت می شوند. همان های که مخاطبین ما در مدارس هستند. ما باید از فرصت ماه محرم بعنوان یک دانشگاه بزرگ استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۶۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مرتضی ‍سمیعی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و‌پرورش استان قزوین، در جلسه ستاد بسیج دانش آموزی که با حضور مسوولان سپاه و معاونان آموزش و پرورش استان برگزار شد بیان کرد: با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس
تعامل بسیار خوبی در حوزه بسیج فرهنگیان و دانش آموزی در آموزش و ‌پرورش را شاهد هستیم که این امر نشانه تعامل آموزش و پرورش استان با حوزه های مختلف بسیج به عنوان نمایندگان سپاه می باشد.
وی با اشاره به کتاب «یادت نره» و بیانات مفام معظم رهبری گفت: به فرموده مقام معطم رهبری پیوندها و گفته هایی که در این کتاب امده نشانه قدرت ایمان غرزندان این سرزمین و متولدین دهه هفتاد است و زندگی این شهید سرچشمه در حیات مسجد دارد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و‌پرورش استان قزوین اظهار کرد: پیوند دانش آموز و مسجد اسطوره هایی همچون شهید حججی را به وجود می اورد. همچنان که زندگی شهید حججی بعنوان یک دانشگاه می تواند به دانش آموختگان مکتب حسینی، علم و معرفت حسینی بیاموزد.
سمیعی عنوان کرد: امروز نیز در ایام محرم شاهد هستیم هیاتها و موکبهای موجود با حصور نوجوانان مدیریت می شوند. همان هایی که مخاطبین ما در مدارس هستند. ما باید از فرصت ماه محرم بعنوان یک دانشگاه بزرگ استفاده کنیم.
وی افرود: ارتباط با یک مسجد اگر جهت دار باشد اثر گذار است این طرح فرصت بسیار مغتنمی است و باید سعی کنیم آن را به طور جامع در واحدهای آموزشی اجرا نماییم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و‌پرورش استان قزوین تصریح کرد: تقویت بسیج فرهنگیان زمینه ساز پرورش بسیج دانش آموزی است که هر دو در دل مدرسه قابل اجراست. مساجدی که در جوار مدرسه قرار دارند باید هماهنگی لازم را داشته باشند تا خروجی مناسبی از این طرح حاصل شود.
سمیعی خاطرنشان کرد: سهم آموزش و پرورش نیز در این طرح تشکیل ستاد در طرح مدرسه و هماهنگی مدیران و معاونان و مسوولان است.
وی ضمن اشاره به این نکته که هر چه داریم از محرم و سیدالشهدا است اضافه کرد: دشمن به شدت نگران است و از همین رو شدت هجمه های فرهنگی را بیشتر می کند و ما باید هوشیار باشیم و نگاه دقیق و عمیق به مسایل فرهنگی داشته باشیم.
پیوند سه رکن مسجد، خانواده و مدرسه موجب برطرف شدن مشکلات دانش آموزی می شود
در ادامه رحمانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش قزوین بیان کرد: بحث عاشورا و کربلا دارای ظاهر و باطن زیباست و زیباتر از آن، بهره مندی از درسهای این ماه است.
وی گفت: رهبران بزرگ دنیا همچون گاندی، عاشورا و امام حسین را الگوی انقلاب خود قرار داده اند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش قزوین اظهار کرد: با توجه به اوضاع امروز جامعه، اقتصادی مقاومتی بهترین راهکار است که به فرمایش رهبرمعظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است.
رحمانی افزود: پیوند سه رکن مسجد، خانواده و مدرسه موجب برطرف شدن مشکلات دانش آموزی می شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها