مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: بالاترین سهم تسهیلات اشتغال روستایی با ۱۰۴ میلیارد تومان مربوط به کمیته امداد امام(ره) استان سیستان و بلوچستان است.
کد خبر: ۹۰۵۶۹۵۶
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرنگار بسیج  از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد با حضور معاون اداره کل حرفه آموزی، مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان، معاون اشتغال و خودکفایی این نهاد به تشریح برنامه‌های اشتغال روستایی این استان پرداخت.

 مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: در چهار سال گذشته یک سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی در نظر گرفته شد که خارج از این سهمیه برای سه نهاد حمایتی اختصاص یافت و بالاترین رقم مربوط به کمیته امداد امام (ره) این استان است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد اشتغال روستایی تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان در کارگروه اشتغال شهرستان و تا سقف شش میلیارد تومان در کارگروه اشتغال استان سیستان و بلوچستان تصمیم گیری خواهد شد، افزود: از سقف شش میلیارد تومان به بالاتر از طریق کارگروه اشتغال ملی برنامه ریزی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده طرح‌های حمایتی هم تا سقف اعتبار استانی پیش بینی می‌شود و مقرر شده نهاد‌های حمایتی نیز به این شکل انجام شود.

وی یادآور شد: اعتبار اولیه از محل وام اشتغال روستایی ۶۵۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۴۸۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و بین چهار بانک در سطح استان اعلام شده است.

جهاندیده با اشاره به اینکه قسمت عمده طرح‌ها تا سقف شش میلیارد تومان و بالاتر به کارگروه ملی ارسال شده است، اعلام کرد: اشتغال فراگیر از اردیبهشت ماه سال جاری در این استان شروع و هم اکنون بیش از ۱۱ هزار طرح به ارزش ۸۸۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل ارسال شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: ساختار جمعیتی استان سیستان و بلوچستان به گونه‌ای است که در شمال این استان مسایل و مشکلات خاص خود را دارند مانند ریزگرد‌ها و طوفان‌های شن که واقعا زندگی مردم را از بین برده است.

وی افزود: در این رابطه ۴۰ سال نظام سرمایه گذاری زیادی در زیرساخت‌ها داشته است، اما اکنون دو یا چها خانوار در مناطق روستایی این استان سکونت دارند و کوچ و مهاجرت بسیار زیاد شده است.

جهاندیده تصریح کرد: به همین منظور طرحی با عنوان یارانه مشروط در استان سیستان و بلوچستان به عنوان اولین استان در سطح کشور در دست اقدام بوده که اعتبار آن از طریق سازمان برنامه و بوجه کشور تامین خواهد شد به طوری که مشارکت اجتماعی انجام، مشروط بر آنکه برای اجرای طرح‌هایی مانند لایروبی قنوات یا تثبیت شن‌های روان از نیروی کار بومی استفاده شود تا در قالب این طرح تلاش برای خودکفایی درآمدی آن‌ها صورت گیرد.
ارسال نظرات