فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از627 میلیارد ریال سوخت قاچاق در 5 ماه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۶۹۶۱
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار " محمد قنبری " گفت: مأموران انتظامی استان در ۵ ماه نخست سال جاری، ۴ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۹۷۲ لیتر انواع سوخت قاچاق را کشف کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در حال حاضر پلیس استان طرح جمع آوری باک‌های اضافی و شناسایی دپو‌های سوخت را در دستور کار دارد و گشت‌های ویژه‌ای را در این خصوص به ویژه در گلوگاه‌های مرزی فعال کرده است ودر مدت مذکور تعداد ۱۰۳ دپوی سوخت شناسایی، ۲۷۲ باک اضافه کشف، ۱۳۶ دستگاه خودروی تانکر دار و نفتکش توقیف و ۱۳۲ نفر نیز دستگیر شده اند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: کارشناسان ارزش ریالی سوخت‌های قاچاق کشف شده را ۶۲۷ میلیارد و ۷۰۴ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۹۰۰ ریال برآورد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

سردار قنبری اظهار کرد: با توجه با بالارفتن قیمت ارز در ماه‌های گذشته و تفاوت قابل توجه قیمت سوخت در آن سوی مرزها، قاچاقچیان انگیزه بیشتری برای قاچاق سوخت پیداکرده اند.

وی گفت: عده‌ای سودجو اقدام به خرید یا اجاره کارت‌های سوخت بنزین از سایر استان‌ها کرده و از این کارت‌های مهاجر برای قاچاق سوخت استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: جایگاه داران سوخت باید ضمن نصب دوربین‌های " آی پی دار" در جایگاه‌ها نسبت به توجیه کارکنان خود در این باره اقدام نمایند تا نظارت دقیق تری بر روند توزیع سوخت صورت گیرد و با افراد متخلف برخورد قانونی شود.

وی توصیه کرد: هموطنان عزیز از کارت‌های سوخت شخصی خود استفاده کنند و از دراختیار قرار دادن این کارت‌ها به افرادی که اقدام به قاچاق سوخت کرده و به اقتصاد کشور لطمه می‌زنند خودداری نمایند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با قاچاق سوخت مستلزم عزم همگانی همه دستگاه ها، نهاد‌های متولی وهمچنین آحاد مردم است و در این خصوص پلیس با اقتدار با قاچاقچیان برخورد می‌کند تا انشاالله دیگر شاهد صف‌های طویل خودرو در جایگاه‌های سوخت نباشیم.
ارسال نظرات