امام جمعه موقت تهران در اجتماع عظیم لبیک یا حسین (ع) با بیان اینکه معنای لبیک یا حسین (ع) به یک شعار محدود نمی‌شود ابراز کرد: از آنجا که نهضت امام حسین (ع) فراتر از مکان و زمان بوده لذا معنای لبیک یا حسین (ع) به یک جریان مستمر تاریخی برمی گردد.
کد خبر: ۹۰۵۶۹۸۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم لبیک یا حسین (ع) که همزمان با دوم محرم در شهرک شهید رجایی برگزار شد گفت: در ابتدا باید بدانیم معنای لبیک یا حسین (ع) یعنی چه؟ چرا که این تنها یک ذکر و یک شعار نیست بلکه محتوای عمیقی دارد.

وی ادامه داد: لبیک گفتن، به معنای یک بله گفتن معمولی نیست بلکه لبیک یعنی پاسخ مضاعف و مورد تأکید که لبیک یا حسین (ع) یعنی با تمام وجود با امام حسین (ع) همراه هستیم.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: اولین معنای این عبارت این است که کربلا را جغرافیا نمی‌دانیم و عاشورا را جرقه نمی‌شماریم بلکه عاشورا را جریان مستمری می‌دانیم و این یعنی همان معنای «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است.

امام جمعه موقت تهران افزود: لبیک به سید الشهداء باید برای امروز و فردا و فردا‌ها و همیشه باشد و به یک زمان محدود نیست چراکه حادثه جانگداز عاشورا مربوط به سال ۶۱ هجری نیست و دو اردوگاه حسینی و یزیدی در همه اعصار برپا است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه یزیدیان زمان با تمام توان در راستای براندازی اسلام ناب محمدی هستند، بیان کرد: انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم یعنی اینکه باید مراقب باشیم تا با چشم باز اردوگاه حسینی را برگزینیم.

وی تصریح کرد:اگر کسی می‌خواهد شمر و یزید و عمر سعد و ... را ببیند برود هیئت حاکمه آمریکا را ببیند اینان همان یزیدیان زمان هستند که به جنگ تمامیت اسلام آمده اند.

خاتمی اضافه کرد: امروز اردوگاه حسینی (ع) نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است نظامی که پرچم لبیک یا حسین (ع) در آن به احتزاز درآمده و هزاران مجلس و محفل برای امام شهیدان در اقسی نقاط این کشور برپا است.

وی گفت: مجالس و محافل سید الشهداء توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد چرا که تا زمانی که پرچم امام حسین (ع) در این کشور در احتزاز است آنان باید آرزوی خود در براندازی نظام را به گور ببرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: نهضت حسینی (ع) فراتر از زمان و مکان و نهضتی فراگیر است و پرچم امام حسین (ع) در احتزاز خواهد بود تا در عصر ظهور به دست حضرت مهدی (عج) به اوج خود برسد.

خاتمی اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی پرچم امام حسین (ع) در جهان به احتزاز درآمده و با افتخار فریاد «هیهات من الذله» را سر می‌دهند که البته این یک شعار نیست چرا که ملت ما در هشت سال دفاع مقدس و امروز نیز مدافعان حرم این را ثابت کرده اند.

وی گفت: لبیک یا حسین (ع) یعنی اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال جماعتی هستند به به ندای هل من ناصر امام شهیدان لبیک می‌گویند و امامشان را تنها نمی‌گذارند و پای این پرچم مقدس ایستاده و از ارزش‌های حسینی (ع) دفاع خواهند کرد.

امام جمعه تهران با بیان اینکه ملت ما از مجالس و محافل امام حسین (ع) نیرو می‌گیرند، تصریح کرد: لبیک یا حسین (ع) یعنی اینکه به دنبال گسترش حاکمیت دینی که دغدغه اصلی سید الشهداء (ع) بود هستیم و مصمم‌تر از همیشه راه شهیدان را دنبال خواهیم کرد.

خاتمی گفت: لبیک یا حسین (ع) یعنی اینکه یاران سید الشهداء (ع) محدود به ۷۲ یار شهید سال ۶۱ هجری نیست بلکه یاران حسینی در همه اعصار بوده، هستند و خواهند بود.

وی ادامه داد: سید ابن طاووس نقل کردند: مثل چنین روزی امام حسین (ع) و یارانشان به کربلا رسیدند و حضرت پرسیدند: این سرزمین نامش چیست؟ پاسخ دادند: قاضریه، نام دیگرش نینوا و یک نام آن نیز کربلا، حضرت وقتی این را شنیدند فرمودند: «اینک کار به منزل رسید، اینجا کربلاست».
ارسال نظرات
پر بیننده ها