تست رایگان بینایی کودکان از سوی "انجمن خردورزان جوان"
خبرگزاری بسیج: تست غربالگری بینایی برای کودکان ۳ تا ۶ سال به صورت رایگان در پایگاه سلامت زمان آباد اجرا شد.
کد خبر: ۹۰۵۷۰۰۲
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲

به گزارش روابط عمومی دهیاری و شورای اسلامی روستای زمان آباد؛ زهرا حیدری از کارشناسان غربالگری و مسئول معاینه بینایی سنجی در روستای زمان آباد تصریح کرد: مجری این تست غربالگری بینایی "انجمن خردورزان جوان" است که به صورت رایگان برای سلامتی بینایی کودکان ۳ تا6 سال این روستا، ارائه می گردد.

وی ادامه داد: به دلیل عدم توانایی و جوابدهی کودکان در سنین پایین تر در معاینه توسط تابلوی Eچارت، در حال حاضر برای معاینه چشم کودکان از دستگاه پلاس اُپتیکس ( دستگاه غربالگری بینایی ) استفاده می گردد.

بهناز حسین زاده از دیگر کارشناسان غربالگری حاضر در پایگاه سلامت نیز گفت: این دستگاه امکان معاینه در ۲۰ ثانیه را فراهم و اطلاعات و نتایج معاینه را بر روی صفحه رایانه ای که به دوربین متصل است، ثبت می کند. لازم به ذکر است این دستگاه مشکلات بینایی از قبیل شماره چشم، آستیگماتیسم، انحراف جهت دید، تنبلی چشم، آب مروارید و دیگر مشکلات بینایی را گزارش می دهد.

وی تصریح کرد: اگر در کودکی هریک از مشکلات بینایی مشاهده شد به دکتر اُپتومتریست "دکتر افچنگی" که طرف قرارداد با سازمان بهزیستی است ارجاع داده می شود تا به صورت رایگان معالجه شود.

حیدری افزود: برخی از والدین متأسفانه از وضعیت بینایی فرزندان دلبندشان بی اطلاع هستند در صورتی که توجه و پیگیری وضعیت بینایی فرزندان در سنین کودکی توسط والدین از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این روند باید به صورت متناوب هر شش ماه یک‌بار تا قبل از مدرسه پیگیری شود و بعد از آن ویزیت سالیانه برای اطمینان حاصل کردن از وضعیت بینایی فرزندان کفایت می‌کند.

 

 

ارسال نظرات