مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: هم اکنون ۳ هزار و ۷۶۶ بدهکار مهریه و نفقه در زندان‌های کشور محبوس هستند.
کد خبر: ۹۰۵۷۰۳۲
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید اسدالله جولایی امروز در شورای اداری لرستان اظهار کرد: رسالت ستاد دیه شناسایی، بررسی، تحقیق و کمک به افرادی است که به علت حوادث غیرعمد در زندان‌ها به‌سر می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۶۹ تا به امروز ۱۱۵ هزار نفر با کمک‌های مالی خیرین و مساعدت‌های ستاد دیه از زندان‌ها آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور از برگزاری جشن گلریزان در ۴۰۰ نقطه مختلف از کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: در این جشن‌ها بیش از ۸۰ میلیارد تومان به زندانیان جرائم غیرعمد کمک شد.

جولایی عمده زندانیان امروز سراسر کشور را صادرکنندگان چک و ضامنین عنوان و تصریح کرد: امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس معضل بدهکاری مهریه‌ای نیز حل شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ستاد دیه کشور ۳۷ میلیارد تومان به لرستان کمک کرد که امسال تاکنون این مبلغ برای استان ۱۸ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه امسال ۲۹ لرستانی با مبلغ ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شدند، گفت: ۹۶ درصد محکومین لرستانی بدهکاران مالی هستند که تعداد آن‌ها ۴۵۳ نفر محبوسی است و از این منظر استان رتبه دهم زندانیان غیر عمد را به خود اختصاص داده است.

جولایی از آزادی هزار و ۱۸۷ زندانی جرائم غیرعمد در سال ۹۶ خبر داد و یادآور شد: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ بدهکار مهریه در کشور آزاد شد، با این وجود ۳ هزار و ۷۶۶ بدهکار مهریه و نفقه هم‌اکنون در زندان‌های کشور محبوس هستند.

وی با بیان اینکه استان فارس با یک هزار و ۳۴۶ نفر محبوسی بیشترین زندانی جرائم غیرعمد در کشور را دارد، افزود: همچنین استان سیستان و بلوچستان با ۷۵ محبوسی کمترین زندانی جرائم غیرعمد را دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات