رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از همه منابع، تسهیلات برای ۱۳۵ هزار نفر پرداخت شد که امسال تقریبا این مبلغ دو برابر شده و بیش از ۴ هزار میلیارد تومان می‌توانیم وام ارائه دهیم.
کد خبر: ۹۰۵۷۰۳۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید پرویز فتاح در حاشیه شورای اداری لرستان در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های بودجه‌ای که به همت نمایندگان مجلس و دولت افزایش قابل توجهی تا سقف ۷ هزار میلیارد تومان داشته این قابلیت را به ما از نظر قانونی داده که سقف دریافتی مددجویان را اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی پنج ماه گذشته امسال ۱۴ درصد سقف دریافتی مددجویان اضافه و پرداخت شده، عنوان کرد: این ظرفیت قابل اضافه شدن بوده و در حال بررسی است که آیا این اضافه کردن به صورت دریافت ریالی باشد یا ارائه کالا.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: برای اینکه دچار اشتباه در تصمیم‌گیری نشویم شهریورماه برای تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بن کالا ارائه می‌شود و برای پرداخت در ماه‌های بعد با دولت تصمیم گرفته خواهد شد.

فتاح با اشاره به اینکه حداقل اینکه تمام افراد سبد کالا را دریافت می‌کنند، گفت: در طی چند ماه گذشته ۱۳۰ هزار خانوار را به مجموعه امداد اضافه کردیم که در مهر ماه این تعداد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه از نظر منابع نیز مشکلی نداریم، خاطر نشان کرد: با مجلس صحبت کردیم و از سال قبل این آمادگی در دولت ایجاد شده که فارغ از بودجه کمیته امداد با توجه به اینکه منابع ریالی دولت بهتر شده به دلیل افزایش قیمت ارز، قابلیت پرداختی برای افراد نیازمند، تحت پوشش و چند دهک جامعه را داشته باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با پرداخت وام اشتغال به مددجویان بیان داشت: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از همه منابع، تسهیلات برای ۱۳۵ هزار نفر پرداخت شد که امسال تقریبا این مبلغ دو برابر شده و بیش از ۴ هزار میلیارد تومان می‌توانیم وام ارائه دهیم.

فتاح از افزایش سقف وام اشتغال خبر داد و گفت: متوسط دریافت وام در لرستان تاکنون ۳۵ میلیون تومان بوده که برای وام شهری سقف ۲۰ میلیون تومان بوده است و به دنبال مصوبه‌ای برای دریافت سقف بیشتر هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: برای مسکن نیز مصوبه قانونی ما این است که ۵۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی را تحویل بگیریم که در چند استان این اقدام صورت گرفته است.

وی افزود: برای جهیزیه هدف‌گیری ما بالا بردن سطح آن و ارائه کالای ایرانی است که بایستی گفت: طی چند ماه آینده صف دریافت جهیزیه پایان می‌یابد.

فتاح تصریح کرد: افرادی که با شرایط ما و سازمان بهزیستی تطبیق دارند شناسایی شدند و بیشتر آن‌ها در مهرماه امسال وارد چرخه حمایتی کمیته امداد می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد به سمت دریافت‌های الکترونیکی رفته، اما تا مردم خود را به این سمت پیش برند زمان می‌برد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات