مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه هوراند:

فرهنگ عاشورا جامعه را زنده و پویا نگه می دارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه هوراند در جمع بسیجیان و کارکنان سپاه هوراند، گفت: حفظ فرهنگ عاشورا جامعه اسلامی را زنده و پویا نگه می‌دارد و موجب حفظ روحیه شهادت طلبی در آن می شود.
کد خبر: ۹۰۵۷۰۴۸
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد حسن زاده با اشاره به سخن امام خمینی که «عاشورا گنجینه ای پرقیمت است که همه افراد بشر از ان استفاده کنند»، افزود: عاشورا نه تنها یک حادثه تاریخی بلکه یک فرهنگ و روحیه جاویدان است که هیچ موقع از  ارزش آن کاسته نخواهد شد.

وی با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) در مورد فرهنگ عاشورا بیان کرد: از دیدگاه امام خمینی(ره) عاشورا چهار درس کلی ضرورت دفاع از حق و مبارزه با باطل، ضرورت کسب معرفت و بصیرت، اولویت شناسی در عمل به تکلیف و از همه مهم تر ایثار و فداکاری را آموخته است.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: امام حسین(ع) با این حرکت عظیم این درس را به انسان ها داد که  هر وقت دچار  وضعیت وخیم و دردناک در جامعه  می شود باید قیام کرده و گفته نشود دشمن نیرومند است و یا دشمن دنیا را فرا گرفته است.

وی اضافه کرد: عاشورا درس می دهد که برای حفظ دین باید فداکاری کرده و در راه قرآن و اسلام از همه چیز باید گذشت و باید به خاطر داشت که جبهه دشمن با همه توانایی ظاهری در مقابل اتحاد مسلمانان بسیار آسیب پذیر است‌.

ارسال نظرات
آخرین اخبار