در حالی وزیر راه و شهرسازی طرح استیضاحش را از اساس انکار می‌کند که نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: تاکنون ۵۰ نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا کرده‌اند.
کد خبر: ۹۰۵۷۱۱۰
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری ، طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی  تقریبا پس از بر هم خوردن جو بازار مسکن و به خصوص نابسامانی این بخش در سال جاری از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری شد. ششم شهریور امسال خبرگزاری ایلنا به نقل از عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: تا روز گذشته (دوشنبه 5 شهریور) امضاهای طرح استیضاح عباس آخوندی به 30 امضا رسیده بود.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی افزود: در حوزه وزارت راه مشکلات عدیده‌ای داریم؛ به جاده‌های مرزی توجه نمی‌شود و با کمبود اعتبار مواجه هستند. برخی پروژه‌های راه‌آهن در کشور با تعطیلی پروژه‌ها مواجه هستند. در همین رابطه ارتباطات با وزارت‌خانه هم به نتیجه نرسیده و وزیر و تیم ایشان تعامل ضعیفی با مجلس دارند. آقای آخوندی باید پاسخگوی عملکردشان باشند.

جهان‌آبادی درخصوص این موضوع که تنها چند ماه از آخرین استیضاح وزیر راه و شهرسازی گذشته است، گفت: امکان دارد این بار هم آقای آخوندی بتواند اعتماد نمایندگان را کسب کند؛ بنده هم امیدوارم وزیر با پاسخ‌های مستدل پاسخگوی عملکرد ضعیف خود و تیمش باشد اما با جوی که می‌بینم آخوندی پس از جلسه استیضاح، به عنوان وزیر از مجلس خارج نمی‌شود.

هفته گذشته نیز اعلام شد تعداد امضاهای استیضاح وزیر راه و شهرسازی به 40 امضا رسیده است.

اما عصر دیروز وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین یادداشت تلگرامی‌اش با محوریت واگذاری اداره بندر چابهار به هندی‌ها به طرح استیضاحش هم اشاره و ادعاهایی را در این رابطه مطرح کرده. وی در بخشی از این یادداشت با استقبال از استیضاح دوباره درباره خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری فارس را تکذیب کرد.

وی برای این تکذیب نیز به تماس تلفنی معاون پارلمانی‌اش با رئیس کمیسیون عمران مجلس استناد کرده است؛ « من به اینکه در پیشگاه ملت به نمایندگانشان توضیح دهم افتخار می‌کنم. تاکنون نیز در این پنج سال پنج بار از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته‌ام. شش بار هم مورد سؤال قرار گرفته‌ام که هر شش بار پاسخ‌های من برای نمایندگان مجلس قانع‌کننده بوده‌است. استیضاح برای من یک امر قانونی است...»

اما به نظر می‌رسد وزیر راه و شهرسازی مانند اخبار واگذاری اداره بندر چابهار به هندی‌ها چندان در جریان اخبار روز نیست یا این‌که با تاخیر چند روزه متوجه امورات اطراف خود می‌شود. واقعیت آن است در ساعاتی که معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی در حال مکالمه با رئیس کمیسیون عمران مجلس بود، نماینده مردم سبزوار در مجلس طی گفت‌وگو یی با خانه ملت گفته بود: تاکنون 50 نفر از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا کرده اند.

حسین مقصودی با اشاره به امضای طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی توسط بیش از 50 نفر از نمایندگان مجلس اظهار کرد: طرح استیضاح وزیر راه با آغاز به کار مجلس تقدیم هیئت رئیسه خواهد شد. بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، طرح استیضاح آخوندی پس از ارائه به هیئت رئیسه، اعلام وصول شده و برای رسیدگی در اختیار کمیسیون عمران مجلس قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طرح استیضاح عباس آخوندی 27 محور دارد، ادامه داد: بی عدالتی در حوزه راه، مشکلات حوزه هواپیمایی و تلاطمات قیمت بلیط، افزایش تصادفات جاده ای، مشکلات حوزه ریلی، عدم نظارت بر زیر مجموعه وزارتخانه و محقق نشدن سند چشم انداز و برنامه های اعلامی، بخشی از دلایل طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی است.

به گزارش تسنیم، طی ماه‌های اخیر اخبار تایید نشده‌ای از استعفای وزیر راه و شهرسازی به دلیل اختلافات بر سر عملکرد مسکنی وی به گوش رسیده است. استعفایی که گویا تاکنون از سوی رئیس‌جمهوری مورد موافقت قرار نگرفته است. فارغ از مباحث مربوط به استعفای وزیر، به نظر می‌رسد وضعیت اسفبار حمل‌ونقل هوایی و مسکن نمایندگان مردم را مصمم به استیضاح وزیر راه و شهرسازی کرده است. طرحی که البته به نظر می‌رسد وزیر واهمه فراوانی از آن دارد و از هر اقدامی برای مسکوت گذاشتن آن دریغ نخواهد کرد؛ حتی تکذیب آن.

انتهای پیام/

ارسال نظرات