دکتر جعفری، نفاق را بزرگ ترین آفت جامعه اسلامی دانست و گفت: مسلمان سکولار نداریم، مسلمان باید موضع مشخص داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۵۷۱۳۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ استاد حوزه و دانشگاه در سومین روز سوگواری محرم حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد به تبیین اهمیت تولی و تبری در دین مبین اسلام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرقلی جعفری افزود: تولی و تبری گرچه از فروع دین است؛ ولی اساس دین را تشکیل می دهد، دل ما باید کانون محبت به اولیاء خدا و مرکز نفرت از اعداء و دشمنان اولیاء الله باشد.

وی با اشاره به شبهات ایجاده شده از سوی مخالفان در رسانه ها و فضای مجازی، ادامه داد: چرایی لعن و نفرین را باید در زیارت عاشورا که حدیث قدسی است، جستجو کرد.

دکتر جعفری، خاطرنشان کرد: تعداد سلام ها و تعداد لعن و نفرین ها در زیارت عاشورا روی حساب و کتاب است. در زیارت عاشورا، برای لعن ابتدا سراغ اساس فتنه و ظلم رفته است و سپس در پایان نام افراد آمده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حقیقت تولی و تبری، خاطرنشان کرد: اصل دین ما سه بخش است که عبارتند از؛ اعتقادات، اصول اخلاقی و احکام عملی.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جعفری گفت: احکام عملی دین ما نیز پنج حکم؛ واجب، حرام، مستحب، مکروه و مباح را شامل می شود که بر اساس مصلحت و مفسده هر عملی، این موارد را خداوند معین فرموده است و خداوند حکیم است.

وی، افزود: حقیقت واجب و حرام بودن اعمال، به بندگی و عبودیت ما برمی گردد و لذا ما بندگان باید از تابع فرمان الهی باشیم؛ زیرا حقیقت دین بندگی است و بنده باید دربس تابع مولایش باشد و اباعبدالله الحسین علیه السلام مصداق پدر بندگی است که هرچه مولایش (خداوند) فرموده بود، عمل کرد.

دکتر جعفری تصریح کرد: بنده باید یا ولایت خدا را بپذیرد و تبعیت کنید و قلب و دلش را کانون محبت به خدا و اولیای خدا کند؛ یا اینکه زیر بار ولایت شیطان برود؛ وگرنه راه سومی وجود ندارد و  دلیل اصلی تولی و تبری برای این است که دل انسان کانون شیطان نشود.

وی با اشاره به واقعه کربلا و عاشورا، اظهار کرد: بر اساس نوشته مورخان 30 تا 50 هزار نفر لشگریان کوفی مقابل 72تن یاران امام حسین علیه السلام صف آرایی کردند، که اینها برای بریدن سر امام هم نیامده بودند. مثلا عمر سعد فکر می کرد در کربلا کار را با مذاکره حل خواهد کرد و یا کوفیان با تردید آمده بودند، در حالی که سپاهیان امام حسین علیه السلام با تصمیم وارد میدان شده بودند.

استاد حوزه و دانشگاه، تأکید کرد: برخی از مذاکره در کربلا سخن می گویند، در حالی که امام حسین علیه السلام ، مذاکره به معنای رایج  نداشت و ایشان با سخنان خویش حجت را بر سپاه یزید اتمام کردند.

دکتر جعفری، گفت: مسلمان باید موضع مشخص داشته باشد، نمی تواند بگوید بی طرف هستم، را سومی وجود ندارد. یا ولایت خدا را باید بپذیرد و دلش کانون محبت اولیای خدا باشد، یاد زیر ولایت شیطان باشد و دلش مرکز محبت اولیای شیطان باشد.

وی افزود: تولی و تبری این است که وسط میدان کربلا باید موضع خود را روشن کنی و یا با حسین باشی، یا در مقابل ایشان، راه دیگری نیز وجود ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: مسلمان سکولار نداریم، تولی و تبری این را می گوید؛ مسلمان نمی تواند بگوید سیاست را قبول ندارم و موضع خود را مشخص نکند. از روز ازل همواره دو صف حق و باطل وجود داشته و باید بر اساس تولی و تبری، آنچه در قلب داری اعلان کنی، همین علمها و سیاه پوش کردن مجالس پیام دارد و اعلان محبت به اولیای خداست.

دکتر جعفری خاطرنشان کرد: آن پرچم قرمز بر گنبد حرم امام حسین علیه السلام در کربلا نیز اعلان این موضوع است، که ای اهل عالم! انتقام این خون هنوز گرفته نشده است.

وی، گفت: روحانی و هیئتی و مؤمن انقلابی و پاسدار و بسیجی، نمی توانند بدون موضع باشند. برخی نفاق را دامن نزنند، بزرگ ترین آفت جامعه اسلامی نفاق است، که همچون سرطان و خوره به جان اعتقادات می افتد. منافق کسی است که زبان او غیردلش است و آنچه در دل دارد نمی گوید. شیفته غرب و آمریکا و ترامپ است، ولی ادا در می آورد.

استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه مشکلات جامعه را خیلی خوب می دانیم، گفت: مشکلات جامعه را خیلی خوب می دانیم، اما باید واقعیت های جبهه مقابل را نیز ببینیم، که آنها با اصل اسلام مخالف هستند و هیچ تفاوتی برای آنها ندارد که چه کسی رئیس جمهور است یا دولت دست کیست.

وی افزود: اینکه عده ای مخالف لگدمال کردن پرچم رژیم صهیونیستی و لعن طاغوتیان هستند، باید سری به زیارت عاشورا بزنند و دلیل لعن و نفرین ها را بفهمند.

جعفری در پایان اظهار کرد: عشق به حسین علیه السلام مرز نمی شناسد، هرجایی که باشد این ارادت را عاشقان اولیاء الهی ابراز می کنند و برای آنها، ایران، عراق و سوریه و ... فرقی نمی کند.

قرائت زیارت عاشورا، ذکر توسل، روضه، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های سومین روز سوگواری محرم حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد به میزبانی هیئت ثارالله سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و همکاری هیئت رزمندگان اسلام بود.

ارسال نظرات