مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جلفا در جمع کارکنان این ناحیه، ماه محرم را بهترین فرصت برای بصیرت افزایی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۵۷۱۴۱
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

ماه محرم بهترین فرصت برای بصیرت افزایی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی صمددوخت گفت: ماه محرم تنها سینه زدن و عزاداری نیست، باید هدف و پیام این ماه عظیم و قیام عاشورا برای ما روشن شود، صرف عزاداری بدون اینکه بدانیم برای چه عزاداری می کنیم راه به جایی نمی برد.

وی ماه محرم را ماه فضیلت و رحمت دانست و افزود: این ماه از بزرگترین نعمت الهی برای مسلمین است چراکه در این ماه مومنان دوستی خود را نسبت به اهل بیت نشان می دهند.        

حجت الاسلام صمددوخت خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در نهضت عاشورا در برابر ظالمان مقاومت کرد و انقلاب اسلامی ما برگرفته از نهضت عاشورا است و دشمنان نیز از همین نهضت بیم داشته و می‌ترسند.

وی دوخت یادآور شد: ملت ایران باید با تبعیت از منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خنثی‌سازی اهداف و ترفندهای پلید دشمنان گام‌های مؤثری بردارند و ماه محرم فرصت بسیار خوبی برای احیای فرهنگ بصیرت و مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی و ایجاد وحدت می باشد. 

حجت الاسلام صمددوخت با اشاره به فضایل ماه محرم گفت: مضامین کربلا پر از آموزه‌های دینی است و ما باید مراسم‌های خود را بدون رواج خرافه، برگزار کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جلفا اضافه کرد: باید سیره نورانی ائمه معصومین(ع) و پیام نهضت حسینی را سرلوحه امور خود قرار دهیم و خودسازی، ایثارگری، نماز اول وقت، ادب، انسانیت و تقوا، مبارزه با ظلم و ستم،‌ امر به معروف و نهی از منکر و ... از جمله پیام‌های گرانقدر حماسه حسینی است که باید در این مفاهیم ارزنده تدبیر کرده و تلاش کنیم آن‌ها را در زندگی خود نهادینه کنیم.

ارسال نظرات