جانشین ناحیه مقاومت بسیج خمین گفت: دشمن جنگ تحمیلی را با بهانه های مختلف و با هدف جلوگیری از صدور انقلاب و برانداز ی آن شروع کرد اما نتیجه این جنگ و هشت سال دفاع مقدس منجر به حفظ و صدور انقلاب اسلامی و تقویت روحیه مقاومت و ایثار و شهادت طلبی شد.
کد خبر: ۹۰۵۷۲۱۷
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین، سرهنگ پاسدار محمود رضایی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین درجلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد، با اشاره به ابعادمختلف جنگ تحمیلی علیه کشور و اهمیت دوران دفاع مقدس گفت: دشمن جنگ تحمیلی را با بهانه های مختلف و با هدف جلوگیری از صدرو انقلاب و براندازی آن، شروع کرد اما نتیجه این جنگ و هشت سال دفاع مقدس منجر به حفظ و صدور انقلاب اسلامی و تقویت روحیه مقاومت و ایثار و شهادت طلبی شد.

وی بیان کرد: ایثار و جانفشانی در دوران دفاع مقدس در تاریخ معاصر بی نظیر بوده و صدها هزار شهید، جانباز، آزاده و مفقودالاثر به منظور حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و اسلام تقدیم شد تا امنیت در کشور برقرار شود.

سرهنگ پاسدار رضایی افزود: هفته دفاع مقدس رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان شجاع و تجدید میثاق با آرمان های شهدا و ایثارگران است.

وی اظهارکرد: در حال حاضر دشمن با ابزارهای جدید و روش های مختلف از جمله جنگ نرم، جنگ اقتصادی و ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم، در تلاش است تا از گسترش ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار شهادت و به ویژه بین نسل جدید مانع شود.

سرهنگ پاسدار رضایی در ادامه به برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس سالجاری در شهرستان خمین اشاره کرد و گفت: بیش از 40عنوان برنامه اجرایی با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج و حوزه ها و پایگاه های تابعه ناحیه و نهادهای مختلف و عموم مردم در هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است.

وی نواختن زنگ ایثار و مقاومت، برپایی نمایشگاه، مسابقات فوتسال، طرح کرامت در محله های کمتربرخوردار و توزیع سبدکالا، سرکشی از خانواده ای شهدا، ویزیت رایگان، تجلیل از رزمندگان، خاطره گویی، کوه پیمایی و پیاده رویف نشست های بصیرت افزایی و کارگاه های زندگی سالم، غبارروبی، عطرافشانی و گلباران قبور شهدا و مراسم سوگواری ایام ماه محرم و.... از جمله برنامه های اجرایی در هفته دفاع مقدس در خمین و روستاهای تابعه این شهرستان است.

احمدطهرانی فرماندار خمین در این جلسه با اشاره به گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس تاکیدکرد: دستگاه ها و نهادهای مختلف با همکاری و مشارکت تلاش کنند تا برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان به خوبی اجرا شود، چرا که دفاع مقدس مانند گنجینه ای گرانبهایی است که تمام اقشار جامعه در آن نقش داشتند و برای حفظ این گنجینه همچنان تلاش همگانی ضروری است.

وی بیان کرد: شهدا به عنوان قهرمانان ملی کشور هستند و مدال افتخار آنان در بیشتر منازل کشور وجود دارد و از این رو باید در هفته دفاع مقدس از این قهرمانان مدال آور بسیار یاد و از خانواده های شهدا تجلیل شود.

طهرانی افزود: با توجه به این که تابلوهای مشخصات شهدا که سردرب خانه های آنان نصب شده است، بسیاری از این تابلوها فرسوده و قدیمی است، تعمیر و بازسازی این تابلوها در دستور کار بنیاد شهید قرار گیرد .

فرماندارخمین اظهارکرد: تقارن سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای نشر فرهنگ ایثار ومقاومکمت است و از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کرد.

وی با تاکید بر کیفی برگزار کردن برنامه های این هفته، گفت: برنامه های هفته مقدس باید به شکل کیفی و گسترده در سطح شهرستان و به ویژه روستاهای تابعه نیز اجرا شود تا ایثار و پایداری و مقاومت رزمندگان بیشتر به تصویر کشیده شود و به ویژه نسل جوان با دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار