خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نقده:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نقده گفت: دشمن شناسی یک مقوله قرآنی و دینی است.
کد خبر: ۹۰۵۷۳۵۵
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی حجت الاسلام غلامحیدر جهانبان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نقده در جمع شرکت کنندگان رزمایش محمد رسول الله(ص) سپاه نقده ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم و ماه عزای سید الشهدا و مصادف شدن اولین روزهای ماه محرم با رزمایش محمد رسول الله (ص) اظهار داشت : طبق روایت پیامبر اکرم (ص) عاقلترین مردم کسی است که خدای خود را بشناسد و اطاعت امر خداوند کند و دشمن خدا را نیز بشناسد و از دشمن خداوند پیروی نکند.

وی با اشاره به وجوب اطاعت امر خداوند متعال اذعان کرد: باید توجه داشت که در کنار اطاعت امر خداوند و ارزش‌های دینی و در مسیر پیروی از خدا همیشه دشمن خواهیم داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نقده افزود: دشمن ستیزی و مبارزه با دشمن در بسیاری از آیات و روایات ما وارد شده است هرچند برخی در صدد القا این موضوع هستند که ما دشمن نداریم و دشمن دانستن امریکا واستکبار جهانی توهم است.

وی در ادامه بیان کرد: امام صادق (ع) در روایتی می فرمود که مسلمان باید چهار شاخصه را همواره در نظر داشته باشد و اولین آنها علم خدا شناسی و دومین مرحله قدر نعمت های الهی را شناختن و سومین شاخصه هدف آفرینش و خلقت را درک کردن و آخرین و مهم ترین مرحله دشمن شناسی می باشد.

جهانیان با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب بر لزوم  وجود روحیه بصیرت افزایی در بین اقشار مختلف مردم تاکید کرد و گفت : اگر ندانیم دشمن از چه طریقی نفوذ می کند و در صدد تحقق چه اهدافی می باشد و در جامعه ما چه می‌گذرد و ندانیم که در جبهه بندی دنیا چه جایگاهی داریم قطعاً دچار آسیب خواهیم شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نقده در ادامه ابراز کرد: دشمنان اسلام و انقلاب متفاوت هستند گاهی دشمنان پیدا هستند و گاهی پنهان و خداوند در قرآن می فرماید که آنچه در توان دارید برای مقابله با دشمنان آماده نگهدارید .

وی سه ویژگی را برای مردان الهی برشمرد و بیان کرد : اولین ویژگی این افراد این است که در راه خدا شک نمی کنند و دومین ویژگی آنها این است که خود را ضعیف نمی دانند و همواره در زمینه های مختلف مانند توان رزمی و آمادگی رزمی و اعتقادی و معنوی خودسازی کرده و بروز می باشند و سومین ویژگی آنها این است که دشمن نمی تواند آنها را به ذلت بکشاند.

جهانیان تصریح کرد: یکی از موارد ی که باید مورد توجه قرار دهیم این است که نظام و انقلاب ما دشمنان قسم خورده بسیاری دارد و هرکسی بخواهد در راه اسلام ناب محمدی (ص) حرکت کند باید بداند مانعی هم وجود دارد و باید با آنها مبارزه کند.

این مسئول گفت: اگر کسی دشمن را دوست بداند و دوستان را دشمن بداند نتیجه نداشتن قدرت تجزیه و تحلیل فرد است؛ در رساله عملیه همه مراجع تقلید در خصوص نجاسات آمده یکی از نجاسات کافر است .

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه نقده ابراز داشت: کفار سه گروهند، یک گروه کفار اهل ذمه اند یعنی در پناه اسلام هستند و باید قانون جمهوری اسلامی را رعایت کنند .

وی خاطرنشان کرد: گروه دیگر که کفار غیر حربی هستند یعنی با شما از در جنگ نیامدند مانند بسیاری از کشورهایی که با آنها تعامل داریم اسلام می گوید با اینها تعامل برقرار کنید اما مراقب باشید که به شما تسلط پیدا نکنند .

جهانبان تصریح کرد: گروهی دیگر کفاری که کفار حربی هستند و مرتب شما را به جنگ تهدید می کنند و برای براندازی نظام تلاش می کنند امثال آنانی که در راه اندازی و برافروختن فتنه ۸۸ حضور داشته و دست داشتند.

وی یادآور شد: خداوند متعال در قرآن می فرماید: مراقب کفار حربی باشید و تعامل برقرار نکنید اینها می خواهند از در جنگ با شما وارد شوند .

وی ادامه داد: هم باید معیشت و تعامل با دنیا داشته باشیم و هم دنیا را از استکبار جدا سازیم .

وی افزود: آنچه که بارها حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری برای مردم و مخصوصا بسیج و حوزه ها تاکید فرمودند بصیرت است و بصیرت به این معناست که اطلاعاتمان را از منابع معتبر دریافت کنیم در مرحله بعد نوبت به تجزیه و تحلیل می رسد.

نماینده ولی فقیه در سپاه نقده گفت: یکی از مسائل بصیرتی دشمن شناسی است و یکی از ویژگی های مهم انقلابی بودن و انقلابی گری دشمن شناسی است.

وی بیان داشت: ما در نظام دینی و اسلامی چیزی به نام بازنشستگی نداریم خداوند به پیغمبر می فرماید اگر از کاری فارغ شدی به کار دیگری مشغول شوید.

وی در خاتمه اظهار داشت: ما انقلاب نکرده ایم که بعد از سی یا چهل سال آن را به دست نااهلان بدهیم، در صحنه بودن و شناخت ترفند دشمن و مقابله با آن از وظایف ماست.

انتهای پیام

ارسال نظرات