خبرهای داغ:
امام جمعه شیروان گفت: انسان با تقوای الهی و دانش می تواند به مقامی برسد که با آینده نگری دنیا را نجات دهد.
کد خبر: ۹۰۵۷۳۹۶
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین حسین کوثری در آیین گرامیداشت ارتحال آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی که با حضور جمعی از مردم، روحانیان و مسوولان کشوری و استانی درحسینیه اعظم قلعه شاهرود برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: انسان برای دست یابی به قدرتی که در دنیا تاثیرگذار باشد باید از ابزار علم، ایمان و عمل صالح استفاده کند تا به مقام خلیفه الله برسد.
وی افزود: ویژگی علم این است که افق دید انسان را گسترده کرده و سبب افزایش تیزبینی و کاهش ارزش مطامع دنیایی در نزد او می‌شود.
وی با بیان اینکه انسان با تقوای الهی و دانش می‌تواند به مقامی برسد که با آینده نگری دنیا را نجات دهد افزود: تشییع و تدفین باشکوه و بزرگ مرحوم آیت الله اشرفی با حضور گسترده مردم مهر تاییدی بر ۸۵ سال زندگی همراه با ساده زیستی ایشان بود.
وی تصریح کرد: آن مرحوم در سال ۱۳۲۶ در شاهرود وارد حوزه علمیه شده و پس از آن به مشهد مقدس عزیمت کرد و تا سال ۱۳۲۸ از محضر عالمانی، چون آیت الله میلانی بهره برد.
کوثری با بیان اینکه مرحوم اشرفی جذب ولایت علی (ع) شده و برای ادامه تحصیل به نجف اشرف رفت، تصریح کرد: او در نجف در کلاس درس استادان بزرگی مانند آیت الله خویی و امام راحل (ره) حاضر شد و با گذراندن مراحل بالاتر از مراجع عظام وقت اجازه اجتهاد گرفت.
وی این استاد اخلاق را اهل علم و عمل به قرآن خواند و گفت: ایشان پس از نجف به شاهرود بازگشت و به جای آنکه به دنبال تدریس و کسب شهرت در حوزه‌های علمیه بزرگ کشور باشد، در کنار مردم حاضر شده و منشا خیر و خدمات بسیاری برای این شهر بود.
امام جمعه شیروان به بایگانی اسناد و مدارک وجوهات شرعی مردم نزد مرحوم آیت الله اشرفی هم اشاره داشت و افزود: این بایگانی که نگهداری آن به چندین کارمند نیاز داشت، تنها به دست خود ایشان مرتب و منظم می‌شد.
کوثری ادامه داد: با توجه به ملاقات‌های مرحوم اشرفی با مسوولان نظام، خدمات عمرانی بسیاری برای رونق شهرستان شاهرود انجام شده و هیچ گاه نیز از مراجعات مردمی ملول نمی‌شد.
لازم به ذکر است: مرحوم آیت الله اشرفی شاهرودی درسال ۱۳۱۲ هجری شمسی در کنار بارگاه ملکوتی امیرالمومنین (ع) در شهر نجف اشرف به دنیا آمد.
وی در سن یک سالگی همراه خانواده از نجف اشرف به مشهد مقدس مهاجرت کرد و همراه با خانواده پس از واقعه خونبار مسجد جامع گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ به شاهرود موطن اصلی خود مراجعت کرد.
آیت الله اشرفی شاهرودی فرزند آیت الله حاج آقا بزرگ اشرفی شاهرودی بود و اجازه اجتهاد از علمای بزرگ وقت از جمله آیت الله سید حسن موسوی بجنوردی و آیت الله سید عبدالعلی سبزواری داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها