امام جمعه بندر دیر:

ملّت ایران با الهام از نهضت عاشورا پیروز شد

امام جمعه بندر دیر در جمع عزاداران حسینی در حسینیه اعظم شهر بردخون گفت: ملّت ایران با الهام از نهضت عاشورا و کربلای حسینی پیروز شد.
کد خبر: ۹۰۵۷۵۴۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر اظهار کرد: عزاداری بر امام حسین(ع) حکمت های گوناگون دارد زیرا برگزاری این مراسمات باعث حفظ اسلام و مکتب امام شده است و در پرتو این مجالس و منابر احکام و اخلاق اسلامی نشر یافته است.

وی با بیان اینکه عزاداری مسئله‌ای سیاسی است، افزود: اهل‌بیت عصمت و طهارت توصیه به عزاداری کرده اند تا زمینه بهره برداری از این مجالس فراهم شود تا مکتب امام  و ظلم ستیزی امام ترویج شود چرا که امام قهرمان مبارزه با ظلم، الگوی سازش ناپذیری و ایستادگی در برابر ظالمان بوده است.

حسینی اضافه کرد: امام در برابر یزید که فردی شرابخوار، ظالم و فاسق بود، ایستاد و هرکس مثل امام حسین فکر می کند با افرادی مانند یزید بیعت و سازش نمی کند که تکلیف ملت های مسلمان در مقابل قلدران روشن است.

وی با اشاره بر اینکه زیربار ظلم نرفتن را از انقلاب حسین آموخته ایم، ابراز داشت: ملت ایران با دست خالی رژیمی وابسته به اجانب و جنایتکاران و ابرقدرت ها را ساقط کرد زیرا از نهضت عاشورا الهام گرفت.

امام جمعه دیر گفت: امام حسین در برابر دشمن بسیار ایستاد و آنان را با خون خود رسوا کرد که عاقبت پیروز واقعی شد و لعن و نفرین ابدی برای یزیدیان ماند.

حسینی ادامه داد: با وجود همه مشکلات و تحریم ها ملت مظلوم ایران با الهام از عاشورا دشمن را شکست داد و حماسه آفرید و امروز نیز در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ملت ما همچون گذشته در مقابل تحریم ها می ایستد هرچند در داخل به دلیل برخی بی تدبیری ها و اقدام برخی زالو صفت مردم در رنج هستند.

وی تصریح کرد: تبلیغات دشمن و برخی مسائل داخلی باعث فشار به مردم شده اما ملت ایران با الهام از عاشورای حسینی بر همه مشکلات غلبه می کند همان گونه که امام در اوج تحریم ها تسلیم نشد ما نیز همچون امام خود در مقابل دشمن می ایستیم و پیروز خواهیم شد.

امام جمعه دیر ادامه داد: آمریکا مایل به مذاکره است اما این آرزو را به گور خواهند برد و ما هرگز زیر بار ذلت نمی رویم زیرا هدف آنان از مذاکره براندازی است و به دنبال آشتی و صلح نیستند اما متاسفانه عده ای بیان می کنند که با ترامپ گفتگو کنیم.

انتهای خبر./

ارسال نظرات
آخرین اخبار