خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری قزوین با بیان اینکه تمامی موقوفات استان باید سند دار شوند، گفت: دستگاه قضایی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه این موضوع را پیگیری می کند.
کد خبر: ۹۰۵۷۶۰۵
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین نور الله قدرتی در دیدار با کارکنان اداره کل اوقاف و امورخیریه افزود: دستگاه قضا در نظر دارد با همکاری اداره کل اوقاف کارهای عقب افتاده همچون سنددار کردن موقوفات را به جریان انداخته و به سرانجام برساند.
وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه تاکنون تلاش‌های فراوانی در میزان، تعداد و اهداف موقوفات داشته است، اظهار داشت: این اداره کل تمام همت خود را برای حفظ موقوفات به کار بسته است.
قدرتی بر حفظ موقوفات تاکید کرد و افزود: اگر موقوفات کاملا حفظ شده و درآمدهای حاصل از وقف به درستی خرج شود خود این موضوع، فرهنگ سازی است چرا که مردم اعتماد بیشتری پیدا کرده و اموال مادی و معنوی بیشتری را وقف می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که درآمد حاصل وقف در جایگاه خود خرج نشده و نماد بیرونی نداشته باشد، مشکلات عدیده ای به وجود می‌آید.
این مسئول با تاکید بر اینکه وقف ها باید بر حسب نیاز روز جامعه باشد، افزود: در صورت تحقق این موضوع شاهد کاهش بسیاری از مشکلات جامعه خواهیم بود.
رییس کل دادگستری قزوین با بیان اینکه ضروری است کارمندان دستگاه قضایی با سنت حسنه وقف بیش از گذشته آشنا شوند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس کلاس‌های آموزشی با موضوع وقف را برای کارمندان خود برپا خواهیم کرد.
قدرتی با اشاره به اینکه رضایت پروردگار در احیای حقوق عامه نهفته است،اظهار داشت: تعامل سازنده اوقاف و دادگستری استان قزوین سبب می‌شود تا حقوق عمومی حفظ و حتی در برخی موارد احیا شود.
در حال حاضر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین دارای 760 موقوفه متصرفی و 103 موقوفه غیر متصرفی و 16 هزار رقبه متصرفی و 13 هزار رقبه غیرمتصرفی است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها