امام جمعه بندرعباس، با تاکید بر بررسی عاشورا در ابعاد مختلف گفت: عاشورا را باید از زبان عاشورائیان بشناسیم و در این خصوص از خود صحبتی نکنیم.
کد خبر: ۹۰۵۷۶۲۷
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس،  آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، ظهر دیروز در خطبه‌های این هفته شهرستان ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر اظهار داشت: عاشورا را باید در ابعاد مختلف بررسی کرد.

وی، در ادامه، ماه محرم را بهترین فرصت برای بیان فضائل سید و سالار شهیدان، جایگاه گریه و عزاداری، توسل بر امام حسین(ع) و درس‌های اصحاب باوفای سیدالشهدا(ع) دانست و افزود: در زندگی هریک از  یاران سیدالشهدا (ع)، آموزه‌ها و درس‌های بزرگی است که آموختن و الگوقرار دادن آنها در جامعه امروزی امری ضروری است.

امام جمعه بندرعباس، با تاکید بر اینکه عاشورا تمام نشدنی است، به تبیین یکی از مهم‌ترین فلسفه قیام عاشورا پرداخت و تصریح‌کرد: شناخت عاشورا و عوامل آن به مثابه شناخت مسائل زمان کنونی ماست، عاشورا همیشه هست و تمام نمی‌شود.

آیت‌الله نعیم‎آبادی، با تاکید بر این‌که عاشورا را باید از زبان عاشورائیان بشناسیم و از نزد خود صحبت نکنیم، ابرازداشت: افراد بی‌دین که بعضا در کشور ما نیز هستند را باید شناخت، همچنین باید با رشوه‌خواران دانه‌درشت برخورد جدی کنند.

وی، در ادامه افزود: مردم نیز موظفند درصورت مشاهده، رشوه‌دهندگان، رشوه‌خواران و دلالان رشوه را معرفی کنند در غیر این‌صورت به دین، مردم و جامعه خیانت کرده‌اند.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به جایگاه والای علم و دانش و علم‌آموزی در جامعه اسلامی گفت: علما با کسب علم و دانش و آموختن آن به دیگران و همچنین آگاهی‌بخشی به جامعه، مشت محکمی بر دهان شبهه‌افکنان می‌زنند و جامعه را از جهل و نادانی رهایی می‌بخشند.

وی، در ادامه افزود: علمای دین باید علم و دانش فراگرفته را به دیگران بیاموزند و مردم نیز برای یافتن پاسخ سوالات خود به عالمان دینی مراجعه کنند، از این رو رسالت علمای دین، آموختن و نجات دادن مردم و جامعه، و وظیفه مردم نیز مراجعه کردن است نه استخاره.

نعیم‌آبادی، با اشاره نقش حوزه‎های علمیه در ارتقای بصیرت و آگاهی‌بخشی به جامعه تصریح‌کرد: قشر روحانیت به عنوان عهده‌دار فرهنگ آل محمد نقش بسزایی در زدودن شبهات القاء شده از سوی دشمنان دارند، دشمن حتی برای پرداخت خمس نیز شبهاتی ایجاد کرده است.

ارسال نظرات