رئیس کمیته پشتیبانی و هماهنگی بسیج دانش آموزی شاهرود:

تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی حاصل کار جمعی آموزش و پرورش و بسیج

نشست اعضای کمیته پشتیبانی، هماهنگی و بسیج دانش آموزی شهرستان شاهرود با محوریت موضوعات، درس آمادگی دفاعی، اجرای طرح‌های امیدان و شهید بهنام محمدی، مراسم هفته دفاع مقدس، زنگ مهر و اعزام راوی به مدارس برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۷۶۶۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ سید محمد موسوی در نشست کمیته پشتیبانی و هماهنگی و بسیج دانش آموزی که با حضور مسئولین شهرستانی و استانی برگزار شد؛ ضمن تجلیل از فعالیت‌های انجام شده در بسیج دانش آموزی، بسیج دانش آموزی را به عنوان منظم‌ترین تشکیلات دانش آموزی معرفی کرده و موجودیت آن را حاصل وحدت دو نهاد مقدسِ آموزش و پرورش و سپاه انقلاب اسلامی دانسته که وظایف مهم " تعلیم و تربیت اسلامی" و "تقویت انقلاب اسلامی" را برعهده دارند.
وی در توضیح نقشه راه بسیج دانش آموزی و برنامه ریزی فعالیت‌های آن، آگاهی از واقعیت‌های میدانی و موجود مدارس را اساس محور فعالیت‌ها معرفی کرده و گفت: فضا را برای حضور جوانان مهیا کنیم، مسئولین در جمع‌های دانش آموزی و کرسی‌های آزاد اندیشی حاضر شده و پاسخ گوی مسائل و نقد‌های جوانان باشند؛ اگر نقاط قوت شناخته نشود نمی‌توان از آسیب‌ها محفوظ ماند. وی تأکید کرد در برنامه‌ها و فعالیت‌ها تنها به سخنرانی اکتفا نشود و بر اساس علائق و نیاز‌های دانش آموزان و با الویت فعالیت‌های اردویی و ورزشی و ... اقدام کنیم.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود افزود: بسیج به دانش آموزان نخبه اکتفا نکند، بسیج مأمن و پناهگاه دانش آموزانی باشد که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و جذب دانش آموزان آسیب پذیر را در الویت قرار دهیم.
سرهنگ پاسدار جواد عبیری فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با اعلام آمادگی این مرکز در کمک و پشتیبانی از طرح‌های بسیج دانش آموزی در مدارس، تربیت نسل جوان بر اساس معیار‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و حفظ آن از تهاجم فرهنگی را از وظایف این نهاد برشمردند و بر فرمایش مقام معظم رهبری تأکید کردند که آینده این مملکت در دستان جوانان متعهد خواهد بود.
سرهنگ جلیلی مسئول بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود به حضور ۴۰ نفر از دانش آموزان در اردوی جهادی شهرک‌های شهید بهشتی و فدک شاهرود اشاره کرده و گفتند مسجد شهرک فدک با کوشش این دانش آموزان بسیجی برای دهه محرم امسال تعمیر و آماده شده است.
نوروز کاویانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شاهرود در این نشست بر بکارگیری دبیران علاقمند، شایسته و توانمند در درس آمادگی دفاعی تأکید کرده و گفت: نگاه ما به این درس جدی است و نهایت همکاری را در تأمین دبیران این درس خواهیم داشت.
سید محمدرضا کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود؛ شرایط موجود بسیج دانش آموزی شاهرود را خوب توصیف کرده و گفت: در سال‌های اخیر کاروان‌های اعزامی شاهرود به اردو‌های راهیان نور، در نظم وهمکاری و... به عنوان کاروان‌های برتر این اردو‌ها معرفی شده اند.
وی به اجرای"طرح هجرت" هم اشاره نمودند و افزود: در تابستان امسال از دانش آموزان هنرمند جهت مرمت، بازسازی، بهسازی و زیباسازی مدارس استفاده کردیم و این طرح به خوبی در مدارس شاهرود اجرا شده است.
کریمی از آمادگی ده دبیرستان برای برگزاری و حضور دانش آموزان در مراسم " احلی من العسل" که مراسم ویژه حضرت قاسم (ع) در ایام دهه محرم می‌باشد خبر داد و گفت: میزبان این مراسم دبیرستان علامه حلّی شاهرود خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین معمارزاده مسئول اجرایی طرح امیدان امروز یاوران فردا بسیج دانش آموزی استان سمنان در ابتدای سخنان خود به جایگاه برتر شهر شاهرود در اجرای مطلوب برنامه‌های بسیج اشاره کرده و گفت: در اجرای طرح اعتکاف دانش آموزی و طرح امیدان شاهرود بیشترین حضور دانش آموزی را داشته است.
وی بخش عمده‌ای از سخنان خود را به اجرای "طرح شهید بهنام محمدی" در مدارس در سال تحصیلی ۱۳۹۷ اختصاص دادند و تأکید کرد: مجریان این طرح کاملا گزینش شده و آموزش دیده خواهند بود؛ در طرح شهید بهنام محمدی، بسیجیان یاریگر اولیاء و مدارس خواهند بود.
گفتنی است در اجرای طرح شهید بهنام محمدی، راویان راهیان نور و دیگر طرح‌ها بر استفاده از توان و ظرفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش تأکید شده و تجربه معلمین در ارتباط با دانش آموزان را تضمینی برای موفقیت این طرح‌ها دانستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار