خبرهای داغ:
امام جمعه طبس گفت: هدف امام حسین(ع) زنده نگه داشتن دین بود و عاشورا درس‌های بسیاری برای انسان‌ها در طول تاریخ داشته و دارد و ترجمه امروز پیام عاشورا مرگ بر آمریکاست.
کد خبر: ۹۰۵۷۶۶۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، امام جمعه طبس در همایش یادگاران شهدا گفت : این است که هرچیز یک علتِ وجود دارد و یک نگهدارنده. پیامبر با این جمله تاکید کرده است که اسلام را من به امر خدا ایجاد کردم و حالا این دین نگهداری میخواهد، دشمنان دنبال نابودی دین بودند و اگر حسین نبود دین باقی نمی ماند.

امام جمعه طبس با اشاره به اوضاع امروز جهان و استکبار و تشبیه آن به زمان امام حسین گفت: زیر یوغ استکبار رفتن هرگز نباید اتفاق بیفتد و قیام امام حسین علیه السلام جز با سیاست توجیه ندارد.

وی افزود: اسلام به انحراف می رفت اگر عاشورا نبود. در زمان عاشورا دشمنان هلهله میکردند که صدای حسین ب مردم نرسد و امام حسین دلیل آن را پر شدن شکمها از لقمه های حرام دانست و دیگر با شمشیر ها صحبت کرد و گفت بدن مرا قطعه قطعه کنید تا اسلام زنده بماند.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: اقتدار شیعه امام حسین است و دشمن به هر طریقی میخواهد این را از ما بگیرد و مردم باید هوشیار باشند و فرهنگ عاشورا باید جایگاه اصلی و واقعی خود را بیابد.

وی افزود: هدف امام حسین زنده نگه داشتن دین بود و عاشورا درسهای بسیاری برای انسانها در طول تاریخ داشته و دارد و ترجمه امروز پیام عاشورا مرگ بر امریکاست.

این همایش که با هدف تجدید میثاق فرزندان شهدا با امام جمعه شهرستان برگزار شده بود از 60 نفر از فرزندان شهدا که  شرکت کرده بودند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها