خبرهای داغ:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

آگاهی‌بخشی عمومی مهم‌ترین راهکار مبارزه با مصرف مشروبات الکلی است

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: مهم‌ترین راهکار مبارزه با مصرف مشروبات الکلی ارتقای سطح آگاهی عمومی از طریق تبلیغات غیرمستقیم است.
کد خبر: ۹۰۵۷۷۰۵
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مریم بیدخام در دومین جلسه کمیته پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی استان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در استانداری قزوین برگزار شد، تعامل، مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی را عاملی مؤثر در حل معضل مصرف مشروبات الکلی دانست.
وی پیگیری اقدامات دستگاه‌ها در این حوزه را دستور کار اصلی ستاد پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی عنوان کرد و افزود: هدف از این اقدامات، کاهش تقاضا ازطریق آموزش همگانی و کاهش عرضه ازطریق برخوردهای قانونی است.
مدیرکل امور اجتماعی استان تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های عضو باید با رویکردی که در سند استانی کمیته پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی ارائه شده است، به فعالیت‌های خود در این حوزه سرعت و شتاب ببخشند.
وی با بیان اینکه مصرف الکل همه ابعاد زندگی انسان را تحت تأثیر قرار داده و آسیب‌ها و هزینه‌های متعددی به فرد و جامعه تحمیل می‌کند، گفت: برای حل مسئله مصرف مشروبات الکلی در جامعه نباید به انکار واقعیت روی آورد.
بیدخام با اشاره به اینکه مصرف الکل در هیچ جامعه‌ای به‌هنجار نیست، اضافه کرد: حتی در آمریکا نیز به‌شدت تلاش می‌شود تا مصرف مشروبات الکلی کاهش یابد.
وی ضمن برشمردن آسیب‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی و... که مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی را تهدید می‌کند، تصریح کرد: امروزه در محافل مختلف علمی دنیا محدودکردن سطح دسترسی افراد به این ماده مورد تأکید قرار گرفته است.
مدیرکل امور اجتماعی استان افزود: برای کاهش این آسیب اجتماعی باید برگزاری دوره‌های آموزش‌محور پیشگیرانه سرلوحه تمامی اقدامات دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: علاوه بر آموزش همگانی، استفاده از ظرفیت‌های قانونی و قهری برای مبارزه با عرضه مشروبات الکلی ضرورت دارد.
بیدخام با تأکید بر لزوم تلاش برای کاهش عرضه مشروبات الکلی عنوان کرد: مبارزه با قاچاق الکل از طریق کنترل مبادی ورودی، شناسایی کارگاه‌های تولید مشروبات دست‌ساز و تعیین جریمه‌های سنگین برای متخلفان ازجمله راهکارهای قانونی مؤثر در کاهش عرضه است.
گفتنی است ارائه طرح اجرایی از سوی نیروی انتظامی به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیرانه و اجرای طرح عملیاتی TOT توسط دانشگاه علوم پزشکی به‌منظور آموزش گروه‌های در معرض خطر و نیز ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو در حوزه پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی توسط دستگاه‌های عضو، در دستور کار این کمیته قرار دارد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها