خبرهای داغ:
دومین مرحله از نخستین دوره مسابقات لیگ کاراته‌وان دختران ایران با کسب یک نشان برنز برای تیم اعزامی کاراته استان قم به پایان رسید.
کد خبر: ۹۰۵۷۷۱۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
کاراته‌کای قم به نشان برنز لیگ دختران ایران دست یافت

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در شرایطی که باشگاه‌های متعددی در کاراته قم به استعدادیابی و سرمایه‌گذاری در رده‌های سنی پایه مشغول هستند، کاراته به همین دلیل در هر دو بخش مردان و بانوان یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی در استان قم به شمار می‌رود.

بر همین اساس هر ساله تیم‌ها و کاراته‌های زیادی به نمایندگی از قم در مسابقات کشوری شامل لیگ، قهرمانی کشور و تورنمنت‌ها به میدان می‌روند، اتفاقی که امسال نیز رخ داده و یکی از موفقیت‌های کسب شده کاراته قم از لیگ کاراته‌وان دختران ایران به دست آمده است.

طبق برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته تا کنون دو مرحله از نخستین دوره لیگ کاراته‌وان دختران ایران سپری شده، در حالی که رقابت‌های مرحله دوم به میزبانی سالن ۶ هزار نفری حسین رضازاده اردبیل و با رقابت ۴۴۸ کاراته‌کا به انجام رسید و با یک نشان برنز برای کاراته قم پایان یافت.

هر چند در رده‌بندی تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات به ترتیب تهران، مازندران و البرز اول تا سوم شدند و از تیم قم خبری نبود، اما نام کاراته‌کا‌های در چند وزن بخش انفرادی وجود دارد و یکی از اعضای تیم کاراته قم موفق به کسب نشان برنز این مرحله شد.

در حالی که این رقابت‌ها در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود، بهترین عنوان را برای تیم دختران کاراته قم هدیه‌سادات موسوی در کاتای رده سنی جوانان کسب کرد، قسمتی که موسوی در آن روی سکوی سوم ایستاد و تنها مدال‌آور قمی‌ها در این مرحله لقب گرفت.

ابتدا رقابت‌های کاتای انفرادی رده سنی نوجوانان بین ۳۶ کاتارو به انجام رسید و سپس کاراته‌کا‌های بخش کومیته این رده سنی در اوزان منهای ۴۲، ۴۷، ۵۴ و به اضافه ۵۴ کیلوگرم به میدان رفتند، اما از تیم بین کاراته‌های قم در این رده سنی تنها مبینا ابرقویی به مقام نهم مشترک رسید.

در ادامه این مرحله، پیکار‌های رده سنی جوانان برگزار شد که در بخش کاتای انفرادی آن بین ۳۳ کاتارو، سپیده امینی از تهران قهرمان شد، تینا شعبانی از تیم هیات کاراته اصفهان به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت و هدیه‌سادات موسوی دختر کاتاروی استان قم به مقام سوم و نشان برنز رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها