خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: مسؤولان کشور در هر رده و جایگاهی که هستند به ویژه مسؤولان نهاد‌ها و ادارات دولتی و قضایی باید تمام تلاش خود را به کار بندند که از ضایع کردن حقوق افراد و مراجعه‌کنندگان که مصداق ظلم به آنان است خودداری کنند.
کد خبر: ۹۰۵۷۷۱۷
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در جمع عزاداران حسینی در هیأت رزمندگان اسلام قم درباره اهمیت مبارزه با ظالمان و طاغوتیان عنوان کرد: در چهلمین آیه سوره حج قرآن آورده شده است که اگر جنگ با ظالمان در طول تاریخ صورت نمی‌گرفت و ظالمان هر کار که می‌خواستند می‌کردند نه کلیسای مسیحیان می‌ماند، نه کنیسه یهودیان، نه صومعه راهبان و نه مساجد مسلمانان.

وی ادامه داد: در آیه ۴۰ سوره حج فقط به عبادتگاه مسلمانان اشاره نشده بلکه تذکر داده که عدم مبارزه با ظالمان سبب نابودی عبادتگاه‌های تمام ادیان می‌شده‌است. مسیحیان و پیروان سایر ادیان نیز مدیون امام حسین (ع) هستند که برای پابرجایی دین همه چیز خود را فدا کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ائمه (ع) همواره دعاگوی شاعران متعهد و متدین بوده‌اند عنوان کرد: چهار ویژگی که شاعران را از دیگر شعرا متمایز می‌کند ایمان، عمل صالح، یاد خدا و دفاع از مظلومان است. این مضامین باید در وجود شاعر و در اشعار وی نمایان باشد.

رفیعی اذعان کرد: یک روز، روز ظالم است و یک روز برای مظلوم؛ وعده داده شده است که روزی که خداوند انتقام مظلوم را می‌گیرد بسیار شدید‌تر از روزی است که ظالم ظلم روا می‌دارد.

وی در ادامه ضمن معرفی دو کتاب «شهیدان جاوید» و «دوزخیان جاوید» افزود: کتاب «شهیدان جاوید» درباره امام حسین (ع) و یاران ایشان است و کتاب «دوزخیان جاوید» که در چند فصل است، نویسنده به معرفی قاتلان امام حسین (ع)، اقدامات آنان در کربلا و سرنوشت هر کدام پرداخته است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: امر ابن حجاج یکی از دشمنان امام حسین (ع) در کربلا بود که در کتاب دوزخیان جاوید نیز درباره آن آورده شده است. وی فرمانده لشکری بود که آب را بر امام حسین (ع) بستند. وقتی امام حسین (ع) از امر ابن‌حجاج خواست کنار برود تا سپاهیانش بتوانند آب بردارند، امر در پاسخ به امام حسین (ع) گفت: «کنار نمی‌روم تا زمانیکه تشنه کشته شوید.» در این هنگام امام حسین (ع) او را نفرین کرد و فرمود:: «امیدوارم تشنه به درک واصل شوی.». بعد از کربلا، هنگامی که مختار قیام کرد امر‌ابن‌حجاج فرار کرد و یک روز گرم آفتابی شدید با لب تشنه در شنزار‌های بصره به درک واصل شد و نه نشانی از او ماند و نه قبری برایش بنا شد. این است وعده انتقام‌گیری شدید از ظالم.

رفیعی کم‌فروشی، گران‎فروشی و انبار کردن مواد مورد نیاز مردم را مصادیق ظلم برشمرد و بیان کرد: در روایتی آمده است که بدترین نوع ظلم، ظلم کردن به انسان‌های ضعیف است. انبار کردن کالا‌هایی مانند شیر خشک و پوشک مورد نیاز کودکان که ضعیف هستند و امکان دفاع از خود ندارند از بدترین انواع ظلم‌ها است. از مذهب هم که بگذریم حُریّت و آزادگی اجازه نمی‌دهد فردی چنین ظلمی در حق شیرخوارگان کند.

وی اذعان کرد: مسؤولان کشور در هر رده و جایگاهی که هستند به ویژه مسؤولان نهاد‌ها و ادارات دولتی و قضایی باید تمام تلاش خود را به کار بندند که از ضایع کردن حقوق افراد و مراجعه‌کنندگان که مصداق ظلم به آنان است خودداری کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها