خبرهای داغ:
مسئول دوره جهادی قرارگاه انصار المهدی:

اردوی جهادی در حاشیه شهر و روستاهای آوج برگزار شد

قرارگاه جهادی دانشجوی انصارالمهدی در قالب رزمایش محمدرسول الله(ص)۲ در مناطق حاشیه شهر وروستاهای محروم آوج با همت بسیج دانشجویی درقالب پزشکی،عمرانی ،فرهنگی وآموزشی در تاریخ ۱۰ تا۲۰شهریور۹۷ اردوی جهادی برگزارکردند.
کد خبر: ۹۰۵۷۷۸۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

جمال یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج در قزوین اعلام کرد: ۸ گروه جهادی دانشجویی با ۱۲۱ دانشجو در قرارگاه به نام‌ انصارالمهدی(عج) ودرقالب رزمایش محمد رسول الله(ص) با هدف آموزش، اشتغال‌زایی و توسعه امور عمرانی راهی اردوهای جهادی شدند.
مسئول دوره جهادی قرارگاه انصار المهدی اذعان کرد: ۱۵ دانشجو از دانشگاه‌های فرهنگیان، آزاد بوئین‌زهرا، پیام نور تاکستان، ۲۰دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ۲۵ دانشجو از دانشگاه فنی و مهندسی بوئین‌زهرا، ۱۰دانشجو از دانشگاه عالی کار و ۱۴نفر از دانشجویان در بخش بنیاد مسکن و امور عمرانی اعضای این گروه‌های جهادی را تشکیل می‌دهند.
وی عنوان کرد: پزشکان متخصص در زمینه‌های قلب و عروق، دندانپزشکی و روانشناسی عمومی به این تیم جهادی کمک می کنند.
یعقوبی اضافه کرد: محدوده‌ی اعزام تیم جهادی قرارگاه حاشیه شهری شامل روستای آوج و آبگرم و روستاهای شهیدآباد،هرائین، پرسبانج، استلج، وروق، خسروآباد و سنگاوین است.
وی با اشاره به مدت زمان اردوهای جهادی بیان کرد: برای تحقق هدف این اردوهای جهادی بازه زمانی ۳ تا ۵سال برای محرومیت‌زدایی کامل روستاهای فوق پیش‌بینی شده است، اما در بازه زمانی تابستان اعزام گروه‌های جهادی این قرارگاه‌ها از ۱۰ شهریور ماه سال ۹۷ آغاز و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه دارد.
مسئول دوره جهادی قرارگاه انصارالمهدی با اشاره به هدف این گروه‌های جهادی ابراز کرد: گروه‌های جهادی بنیاد مسکن در بخش عمرانی، ساخت‌وساز خانه‌های محرومین، مستضعفین و بی‌سرپرست فعالیت می‌کنند و دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش خدمت رسانی و آموزش پزشکی، بهداشتی- درمانی مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به هدف دانشگاه فرهنگیان و دیگر دانشگاه‌های استان قزوین اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه فرهگیان با هدف آموزش و برگزاری کلاس‌های جبرانی و سواد آموزی وارد این روستاها می‌شوند و دیگر دانشجویان استان قزوین در بخش اشتغال‌زایی، کارآفرینی، آموزش احکام، قرآن و نماز در روستاها منتخب حضور پیدا می‌کنند.
یعقوبی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در قرارگاه انصارالمهدی درحاشیه شهری اظهار کرد: نمونه‌گیری‌خون، معاینه قلب، ارائه خدمات دندانپزشکی، مشاوره‌خانوادگی، آموزش احکام، اشتغال‌زایی و کارآفرینی از جمله فعالیت‌های انجام شده در حاشیه شهری استان قزوین توسط جهادگران قرارگاه انصارالمهدی است.
یعقوبی افزود: ازدیگر برنامه های فرهنگی برگزار شده دراین قرارگاه شناسایی وبازدیداز خانواده های شهدا وبرگزاری یادواره شهدا است.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار