رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت:پارک علم و فناوری با همکاری کمیته امداد امام(ره) با هدف پشتیبانی از ایده های موفق دانش آموزان تحت حمایت و تغییر افق دید آنها به سمت کارآفرینی و نوآوری دوره آموزشی کارآفرینی به مدت سه روز برای مددجویان شمال، جنوب و مرکز این استان برنامه ریزی کرده است.
کد خبر: ۹۰۵۷۸۵۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج  از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی سیستان و بلوچستان، محمدنبی شیهکی تاش، رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان، گفت: پارک علم و فناوری نهادی مکمل دانشگاه در زمینه توسعه نوآوری‌های دانش محور از طریق کمک در تشکیل و تقویت بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط محسوب می‌شود.

وی افزود: پارک علم و فناوری به عنوان یک منطقه آزاد تجاری – صنعتی دانش محور برای شرکت‌های دانش بنیان شناخته می‌شود به طوری که شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک در پارک‌های علم و فناوری مشمول ماده ۳ و ۹ قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مصوب سال ۸۹ و ماده ۱۳ قانون مناطق آزاد تجاری در زمینه معافیت‌ها، عوارض قانونی و گمرکی می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری علاوه بر امکان فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط دانش محور و کارآفرین در یک محیط اقتصادی بستر لازم را برای انتقال و توسعه فناوری، تولید با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه گذاری، داخلی و خارجی و ورود کارآفرینان واحد‌های صنعتی به بازار‌های جهانی را فراهم می‌کند.

شیهکی تاش یادآور شد: در این زمینه پارک علم و فناوری با همکاری کمیته امداد امام (ره) با هدف پشتیبانی از ایده‌های موفق دانش آموزان تحت حمایت و تغییر افق دید آن‌ها به سمت کارآفرینی و نوآوری دوره آموزشی کارآفرینی به مدت سه روز برای مددجویان شمال، جنوب و مرکز این استان برنامه ریزی کرده است.

وی اعلام کرد: رویکرد اصلی این دوره آموزشی آشنایی مددجویان با فناوری‌های روز دنیا در حوزه سنسور ها، رباتیک و هوا فضا و همچنین کمک به آشنایی با کسب و کار‌های نوین است.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت: خدمات قابل ارایه در پارک شامل بهره مندی از فضای متناسب با فعالیت فناورانه مستقل در فضای چند مستاجره و اراضی پارک، امکان استفاده از مشاوره اساتید دانشگاه‌های استان، کمک به جذب طرح‌های اجرایی در زمینه فعالیت‌های واحد و عقد قرارداد با کارفرما، ارایه آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی است.

شیهکی تاش افزود: افزایش و بومی سازی فناوری نوین در منطقه، افزایش حضور و مشارکت تخصصی شرکت‌های فناور داخلی در سطح بین الملل، حمایت از ایجاد و تاسیس شرکت‌های کوچک و متوسط فناور و ایجاد فضای لازم برای گسترش شرکت‌های کوچک از جمله اقدامات در دست اقدام پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان است.
ارسال نظرات