رئیس گروه بهداشت محیط وحرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طرح تشدید نظارتهای بهداشت محیط بر توزیع مواد غذایی سالم با حضور بازرسان بهداشت محیط و حضور تیم های فوریتهای سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ایام محرم وصفر اجرایی می گردد.
کد خبر: ۹۰۵۷۸۷۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

مهندس عبدالرزاق پاکزاد، رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به این مطلب که عدم رعایت موازین بهداشتی در تهیه وتوزیع نذورات در مراسم عزاداری مساجد، تکایا وهیاتها، احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با مواد غذایی را افزایش می‌دهد، گفت: به منظور بروز و شیوع بیماری‌های مرتبط با  آب و غذا و در راستای حفظ سلامت جامعه و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر اماکن و مراکز طبخ و تهیه مواد غذایی در ایام محرم و صفر بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نظارت‌های ویژه‌ای برمراکز تهیه وتوزیع مواد غذآیی، به هیات‌ها و آشپزخانه‌های مساجد خواهند داشت.

وی تصریح کرد: هرگونه پخت وپز مواد غذایی باید درمکان‌های بهداشتی صورت گیرد و از مواد غذایی سالم و مورد تایید استفاده گردد و همه افراد درگیر در طبخ مواد غذایی باید دارای کارت بهداشت باشند؛ و لذا با توجه به افزایش استفاده از ظروف یکبار مصرف در این مراسم از ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی، سلولزی و آلومنیومی جهت توزیع غذا و نوشیدنی باید استفاده گردد.

پاکزاد اضافه کرد: تعداد ۸۶ نفر از بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در اجرای این طرح به منظور سلامت عزاداران حسینی برنحوه تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت خواهند کرد.

حسن شه بخش، مدیر عملیات فوریت‌های سلامت دانشگاه نیز اظهار داشت: ضمن اعلام آماده باش به بیمارستان‌ها تعداد ۳۵ نفر از تکنسین‌های زحمتکش اورژانس به همراه ۲۰ دستگاه آمبولانس در کنار عزاداران حسینی به منظور حفظ سلامت آنان حضور فعال خواهند داشت.

لازم به ذکر است، تیم‌های کارشناسی مقابله با بحران دانشگاه با استقرار ۲۴ ساعته در اتاق بحران آماده ارائه خدمات به هیات‌های مذهبی وعزاداران حسینی خواهند بود.
ارسال نظرات