عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت:این موضوع که مصرف سوخت وسایط نقلیه در کشور چند برابر سرانه بین المللی است نشان می دهد که حساب و کتاب تولید و مصرف سوخت دقیق نیست.
کد خبر: ۹۰۵۷۸۸۱
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید کیان پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با انتقاد از روند رو به رشد قاچاق سوخت به کشورهای همسایه، گفت: شواهد نشان می دهد که قیمت حامل های سوخت به ویژه بنزین و گازوییل در ایران بسیار ارزان تر از قیمت آن در کشورهای همسایه است که همین عامل  یکی از مهمترین دلایل قاچاقچیان مرزی برای قاچاق سوخت به خارج از کشور است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تبعات منفی قاچاق سوخت، افزود: قاچاق سوخت نه تنها به اقتصاد کشور لطمه می زند، بلکه ناامنی را برای هموطنان مرز نشین به دنبال دارد که به همین دلیل نیز باید نظارت و کنترل بیشتری بر عرضه و توزیع سوخت صورت پذیرد.

قاچاق سوخت نیز ناشی از عدم نظارت های دقیق است
وی افزایش بی رویه سوخت در کشور را یک معضل اساسی خواند و ادامه داد: این موضوع که مصرف سوخت وسایط نقلیه در کشور چند برابر سرانه بین المللی است نشان می دهد که حساب و کتاب تولید و مصرف سوخت دقیق نیست و قاچاق سوخت نیز ناشی از عدم نظارت های دقیق است.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی،  بر ضرورت مصرف صحیح و بهینه سوخت و همچنین نظارت کافی در جهت جلوگیری از قاچاق آن به کشورهای همسایه، تاکید کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سوخت در معنای عام آن یک سرمایه ملی است، تصریح کرد:  همه مردم در برابر  مصرف صحیح سوخت مسئولیت دارند و نباید اجازه داد این سرمایه ملی توسط عده ای سودجو قاچاق شود.

ارسال نظرات