نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، گفت: از سوی دیگر ارز حاصل از صادرات به قیمت ۸ هزار تومان محاسبه می‌شود این موضوع نیز یکی از مشکلاتی است که بانک مرکزی در مسیر صادرات محصولات کشاورزی ایجاد کرده.
کد خبر: ۹۰۵۷۸۸۳
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلال محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص در خواست تجدید نظر در تعهدات ارزی توسط وزارت جهادکشاورزی از بانک مرکزی در زمینه صادرات محصولات، اظهار داشت: صادرات محصولات کشاورزی در قالب شعار سال باید جدی گرفته شود و از سوی دیگر در صادرات محصولات کشاورزی روندی وجود دارد که برای محصولات صنعتی وجود ندارد.

قیمت 8 هزار تومانی ارز صادرات محصولات کشاورزی مانعی در مسیر صادرات

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، اب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات برخی از محصولات کشاورزی نیاز به سردخانه و امکانات مخصوصی دارند، گفت: باید در بحث صادرات محصولات کشاورزی شرایط بهتری دیده شود، از سوی دیگر ارز حاصل از صادرات به قیمت 8 هزار تومان محاسبه می‌شود این موضوع نیز یکی از مشکلاتی است که بانک مرکزی در مسیر صادرات محصولات کشاورزی ایجاد کرده.

صادرات محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید اقداماتی داشته باشیم تا در شرایط فعلی ارز صادرات محصولات کشاورزی را افزایش دهیم، ادامه داد: شرایط صادرات محصولات کشاورزی فراهم شده اما الزام یک ماهه بانک مرکزی به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات محصولات با قیمت 8 هزار تومان ناعادلانه است و از صادرات محصولات کشاورزی و باغی جلوگیری می‌کند.

ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی با قیمت بالاتری محاسبه شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به صادرکنندگان محصولات کشاورزی به منظور بازگرداندن ارز حاصل از صادرات محصولات فرصت بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: باید با قیمت بالاتری ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی محاسبه شود.

امکان بازگشت ارز صادرات محصولات کشاورزی در زمان تعیین شده وجود ندارد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، اب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه محصولات کشاورزی فساد پذیری و هدر رفت بیشتری دارند و در حمل و نقل به منظور صادراتی میزان هدر رفت محصول زیاد است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان در زمان تعیین شده توسط بانک مرکزی ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی را بازگرداند.

ارسال نظرات