امام‌جمعه موقت اردکان:

مبلغین دینی، مرزداران و حافظان فکرها و اندیشه‌های مردم هستند

امام‌جمعه موقت اردکان با اشاره به اهمیت تبلیغ گفت: مبلغین دینی درواقع مرزداران و حافظان فکرها و اندیشه‌های مردم هستند.
کد خبر: ۹۰۵۸۰۰۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی محیطی در جمع مبلغین دینی و روحانیون اردکان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم به اهمیت موضوع تبلیغ پرداخت و گفت: با زبان و تبلیغ می‌توان انسان‌ها را به مسیر صحیح و درست هدایت کرد و یا به مسیر انحرافی سوق داد.
وی تصریح کرد: مبلغین دینی درواقع مرزداران و حافظان فکرها و اندیشه‌های مردم هستند. همان‌گونه که مراکز بهداشتی حافظ و پاسدار سلامتی جسمی مردم هستند و مراکز نظامی و انتظامی ما حافظ مرزهای جغرافیایی کشورمان هستند، مبلغین و روحانیون نیز حافظ مرزهای فکری و اندیشه‌ای مردم هستند.
امام‌جمعه موقت اردکان گفت: در موضوع تبلیغ به دو عنصر ساختاری و اصیل تبلیغ باید توجه ویژه‌ای کرد. اولین عنصر مهم در تبلیغ دینی، جامعیت دین اسلام است. در دین اسلام برای پاسخ به سؤالات و شبهات مردم، هیچ نقطه مبهم و کوری وجود ندارد.
وی افزود: همان‌گونه که بیان مسائل سیاسی و اقتصادی لازم و به‌جا است اما باید توجه داشته باشیم که شبهات دینی فراوانی در جامعه وجود دارد. امروز سایت‌ها، ماهواره‌ها و فضاهای مجازی دائماً بر روی نسل جوان ما کار می‌کنند و ایام ماه محرم بهترین فرصت برای تبلیغ دینی است.
حجت‌الاسلام محیطی اظهار داشت: در این ایام کسانی در حسینیه‌ها و تکایا حضور پیدا می‌کنند که در شاید در طول سال پای منبرها حضور ندارند. ما مبلغین باید اول خودمان را تقویت و تجهیز کنیم تا بتوانیم به شبهات پاسخگویی داشته باشیم.
وی گفت: دومین عنصر اصلی و ساختاری در موضوع تبلیغ، مسئله سیره پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) است. باید این سیره عملی اهل‌بیت (ع) برای مردم بیان شود.
امام‌جمعه موقت اردکان در پایان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران ازنظر امنیتی یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است و باید به خاطر این امنیت شکرگزار باشیم. ما ضمن حمایت از نظام جمهوری اسلامی باید با هوشیاری، مسائل مختلف کشور را برای مردم روشن کنیم. مردم ما آگاه هستند و ما باید این آگاهی را افزایش دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار