خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت دانش بنیان آریاتیناژن گلستان با بیان اینکه نخستین داروی تولید شده این شرکت کناگراس بود ، گفت: دومین شرکتی هستیم که در دنیا به تولید انسولین مدرن دست پیدا کردیم .
کد خبر: ۹۰۵۸۰۷۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
دومین شرکت تولید کننده انسولین مدرن در دنیا هستیمبه گزارش سرویس خبر علم و فناوری بسیج از استان گلستان خبرگزاری بسیج،مجید شهبازی مدیر عامل شرکت آریاتیناژن طی بازدید از این شرکت در شهرک صنعتی آق قلا استان گلستان اظهار کرد : این شرکت تولیدی و تحقیقاتی داروهای نوترکیب برای بیماران سرطانی و شیمی درمانی تولید می کند و عملکرد این شرکت باعث شده تا ۴۲ میلیون یورو در واردات فرآورده‌های دارویی صرفهجویی داشته و از ۵۰۰ هزار دلار یارانه ارزی استفاده کرده است.

مجید شهبازی بیان کرد : با نگاه ویژه رئیس جمهوری و استانداری امیدواریم گلستان را به قطب فناوری تبدیل کنیم و ارزش افزوده استان را افزایش دهیم.

شهبازی گفت: به دلیل فاصله از مرکز استان و بازار مصرف و کمتر دیده شدن شرکت مسیر طولانی‌تر و سخت‌تری را برای اخذ مجوزها طی می‌کنیم و در حال حاضر  بازار منطفه آفریقای جنوبی در حال فعالیت هستیم و ۸۴ پرسنل در این شرکت داریم که میانگین تحصیلات شرکت فوق لیسانس است و ۱۵ دکترا نیز با ما همکاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آریا تیناژن گفت:  فعالیت شرکت را با تولید داورهای باکتریال شروع کریم  و با تسهیلات از صندوق شکوفایی محصولات دیگر را نیز در دستور کار قرار دادیم ، این شرکت شرکت به لحاظ کلینیکی دارای ۷۸۰ متر مربع فضا است و بازیگر اصلی داروهای نوترکیبی تولید محصولات شرکت در کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت تحقیقاتی، تولیدی آریا تیناژن با بیان اینکه نخستین داروی تولید شده این شرکت  کناگراس بود ، گفت: دومین شرکتی هستیم که در دنیا به تولید انسولین مدرن دست پیدا کردیم .

شهبازی تاکید کرد :  همچنین  ۴۲ میلیارد دلار واردات انسولین در داخل کشور است که با تولید آن می‌توانیم صرفه‌جویی ارزی زیادی در کشور داشته باشیم.

ارسال نظرات