دکتر شهبازی عنوان کرد

انجام طرح جهاد روشنایی در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج

دکتر شهبازی به تشریح برنامه های سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج پرداخت و گفت: جهاد روشنایی یکی از اقدامات این سازمان در قالب رزمایش است که در این راستا در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر 3 هزار نیروگاه خانگی با ظرفیت 5 کیلووات آغاز به کار خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۵۸۱۵۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
به  گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، دکتر علی‌اصغر شهبازی با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج مهندسین صنعتی در رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج اظهار کرد:در بحث سازماندهی جدید این سازمان، قالب سازمان‌دهی بسیج مهندسین را به شکل شبکه اجتماعی تخصصی در موضوعات کاملاً مرتبط به حوزه صنعت شکل می‌دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا در حوزه تحول درونی سازمانی بسیج مهندسین صنعتی، سازمان‌دهی سنتی قبلی را تبدیل به یک شبکه اجتماعی تعاملی کردیم که دارای رویکرد ایجاد دانایی و مدیریت دانش است تا دانش، مهارت، ابزار و تجهیزات و ... را هم بشناسد و هم بتواند آن‌ها را مدیریت کند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی بیان کرد: این سازمان در حوزه خدمات‌رسانی در رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج دو اقدام را در دستور کار دارد، نخستین اقدام، پایش و عارضه‌یابی و کمک به احیای صنایع راکد است که تفاهم‌نامه‌ای برای این اقدام با معاون وزیر صمت و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی به همراه سازمان مدیریت صنعتی منعقد شد.
وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی نیمه‌فعال و راکد پایش و عارضه‌یابی شده و طرح احیای آن نوشته خواهد شد، در این طرح تمام استان‌ها خود را در قالب کلینیک صنعتی سازمان‌دهی کرده‌اند و ۳۰۰ گروه جهادی به پایش و عارضه‌یابی و کمک به احیا اقدام خواهند کرد.

شهبازی خاطرنشان کرد: جهاد روشنایی اقدام بعدی بسیج مهندسین در قالب رزمایش اقتدار است که در این راستا در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، ۳ هزار نیروگاه خانگی با ظرفیت ۵ کیلووات آغاز به کار خواهند کرد، با شناسایی نقاط نیازمند و همچنین تولیدکنندگان داخلی پنل خورشیدی، این طرح حداقل در دو نقطه از تمام استان‌ها با ساخت نیروگاه خانگی و نیروگاه‌های ۱۲۰ کیلووات کشاورزی آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش  فارس، وی گفت: طرح جهاد روشنایی علاوه بر اینکه باعث فرهنگ‌سازی در استفاده از انرژی تجدیدپذیر صورت می‌شود، دارای ارزش‌افزوده است و با این کار مردم سرمایه‌های خرد را وارد این چرخ خواهند کرد، البته تأمین برخی از این تجهیزات توسط دستگا‌ه‌های مختلف در قالب تسهیلات در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی در پایان متذکر شد: گروه‌های جهادی نیز در امر جانمایی، طراحی، نصب و راه‌اندازی و نت (نگهداری و تعمیرات) این نیروگاه‌ها به ایفای نقش خواهند پرداخت که اگر دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل کند شاهد راه‌اندازی ۳ هزار نیروگاه خورشیدی در سطح کشور خواهیم بود.


ارسال نظرات