خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: تا 21 شهریور تعداد 282گروه جهادی در استان اعزام شدند که بالغ بر 2هزار و 900نفر از بسیجیان در این گروه ها حضور داشتند که 90درصد بومی و 10درصد میهمان استان بودند.
کد خبر: ۹۰۵۸۲۱۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

مهدی هنری  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با بیان اینکه رزمایش گروه های جهادی از نهم شهریور شروع شده و تا 29شهریور ادامه دارد اظهار داشت: در قالب این طرح برنامه ریزی اعزام بیش از 7هزار گروه جهادی در سطح کشور به حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار شده است.

 

وی با اشاره به سهمیه استان ما افزود: حداقل 220 گروه جهادی باید در این بازه زمانی کوتاه به مناطق محروم استان اعزام شوند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: جلسات هماهنگی و برنامه ریزی با استانداری و دستگاه های اجرایی مختلف تشکیل و ستاد پشتیبانی و هماهنگی برای عرصه های مناسب حضور جهادگران و تامین اعتبار انجام شده است.

 

وی ادامه داد: تا 21 شهریور تعداد 282گروه جهادی در استان اعزام شدند که بالغ بر 2هزار و 900نفر از بسیجیان در این گروه ها حضور داشتند که 90درصد بومی و 10درصد میهمان استان بودند.

 

هنری با بیان اینکه تأمین اعتبارات لازم مربوط به عرصه های پروژه ها است ادامه داد: 280میلیون تومان از سوی خیرین، 50میلیون تومان از سوی دستگاه های اجرایی و 20میلیون تومان اعتبارات از سپاه برای این عرصه ها پیش بینی شده است. اعتبارات مربوط به پشتیبانی و اعزام گروه ها از تعهدات بسیج سازندگی است.

 

وی خاطرنشان کرد: تا 29 شهریور فعالیت گروه های جهادی در استان ادامه دارد و حداقل یک برابر و نیم سهمیه اعزام خواهیم داشت.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: نوع عرصه ها در زمینه های آموزشی، بهداشتی، درمانی، عمرانی ، فرهنگی ، اشتغال بوده است و از اقشار تخصصی بسیج نیز گروه های اعزام شدند.

 

 وی ابراز داشت: در هفته جاری بسیج کارمندان میز خدمت را در کنار فعالیت های جهادگران  در سطح استان خواهند داشت.

 

برپایی نمایشگاه اقتصادمقاومتی استانی و کشوری در هفته بسیج

هنری اظهار داشت: بسیج سازندگی به صورت ویژه  در قالب نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برای بازار فروش ورود کرده است و از ابتدای امسال نمایشگاه های مختلف با همکاری آستان قدس رضوی و نهادهای مختلف برپا شده است.

 

وی با اشاره به برنامه های هفته بسیج افزود: نمایشگاه عرضه مستقیم کالاها و تولیدات کارگاه هایی که بسیج سازندگی در روستاها حمایت کرده است در هفته بسیج در مرکز استان افتتاح می شود.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با ارتباط با سایر استانها تبادل اجناس و تولیدات داریم چون فروش محصولات داخل استان در استانهای دیگر بیشتر است و این امر بازدهی بیشتری برای تولیدکنندگان خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه برای هفته بسیج پیش بینی شده که نمایشگاه اقتصادمقاومتی کشوری برگزار شود اظهار داشت: فعالانی در استان که می تواند در این برنامه شرکت کنند را معرفی کردیم تا بخش اعظمی از مشارکت تولیدکنندگان استان را داشته باشیم.

 

هنری با اشاره به ارزانتر بودن اجناس در عرضه مستقیم و نظارت بر قیمت ها گفت:  انجمن صنفی هر محصولی ارتباط و نظارت بر قیمت ها دارند و چون برای محصولات ارگانیک و بومی قیمت مشخص نشده است رصد می شود و چون عرضه مستقیم است، حذف دلالان صورت می گیرد و از قیمت بازار ارزانتر است.

 

وی با بیان اینکه بخشی از تسهیلات در قالب صنایع تبدیلی از ظرفیت سازمان توسط بانک مهر اقتصاد پرداخت می شود گفت: سال گذشته 4میلیارد تومان پرداخت شده است و از ظرفیت دستگاه های دیگر مانند کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید و آستان قدس رضوی در زمینه تسهیلات استفاده بهینه ای برای مشاغل خرد و خانگی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها