خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) از انجام بیش از ۶۳۰۰ نفرروز فعالیت جهادی بسیجیان استان قم از آغاز رزمایش اقتدار سپاهیان محمد رسول الله (ص) ۲ تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۸۲۳۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

انجام ۶۳۰۰ نفرروز فعالیت جهادی بسیجیان قم در رزمایش اقتدار سپاهیان محمد رسول الله (۲)

«علی دستوری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، با تشریح برنامه‌های اخیر سازمان بسیج سازندگی استان قم اظهار داشت: همزمان با آغاز رزمایش سراسری اقتدار سپاهیان محمد رسول الله (ص) ۲ در نهم شهریورماه، این سازمان نسبت به استقرار قرارگاه سازندگی استان به عنوان بخشی از رزمایش اقتدار و سازماندهی نیرو‌های بسیجی جهت انجام فعالیت‌های محرومیت زدایی در مناطق مختلف اقدام نمود.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی رزمایش اقتدار از ۹ شهریور آغاز شده و تا ۲۹ شهریور به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت، افزود: در ابتدای رزمایش ۸۵ گروه جهادی برای اعزام به نقاط محروم حاشیه استان قم سازماندهی شدند که با استقبال فراوان قشر‌های مختلف بسیج شامل طلاب، زنان، فرهنگیان، دانشجویان، محلات و...، به ۱۱۰ گروه جهادی ارتقاء پیدا کرد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم تصریح کرد: تاکنون ۱۱۷۰ نیروی بسیجی جمعا به میزان ۶۳۰۰ نفرروز به انجام فعالیت‌ها و خدمات عمرانی، آموزشی، بهداشت و درمان، اشتغال زایی، کارآفرینی، فرهنگی و تبلیغی، مبادرت ورزیده اند.
وی با تشریح برخی اقدامات سازندگی انجام شده، گفت: از ابتدای رزمایش، ۱۱ پروژه عمرانی تکمیل و یا بهسازی شده است که به عنوان نمونه می‌توان به مجموع ۱۲۰۰ متر لوله گذاری در دست اقدام آبرسانی درروستا‌های باغیک و نیزار با همکاری بخشداری و دهیاری‌های مربوطه، جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد.
دستوری ادامه داد: همچنین بهسازی دو واحد مسکونی با اعتبار خیرین و پروژه اصلاح معابر در شهرک فاطمیه بخش دیگری از خدمات عمرانی بسیج سازندگی در مدت رزمایش می‌باشد.
وی با اشاره به انجام مشاوره، آموزش، غربالگری، ویزیت رایگان در محله‌های محروم و در نقاط حاشیه‌ای استان و روستا‌های مربوطه، عنوان کرد: در زمینه فرهنگی و تبلیغی نیز ۵۰ طرح و پروژه در قالب اهداء هدایا و جوایز در مسابقات ورزشی و یادواره ها، آماده سازی حسینیه‌ها و تکایا برای عزاداری ماه محرم و توزیع بیش از ۲۰۰۰ بروشور آموزش سبک زندگی اجرا شده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم با اشاره به اینکه تهیه و توزیع ۱۱۰ بسته البسه برای نیازمندان از جمله برنامه‌های این سازمان بوده است، افزود: آماده سازی ۵۰۰ بسته شامل کیف و شامل لوازم التحریر برای توزیع بین دانش آموزان نیازمند نیز از برنامه‌های این سازمان با مشارکت آستان قدس رضوی بود که تاکنون ۱۵۰ بسته آماده سازی و تحویل شده و بقیه آن نیز تا پایان رزمایش توزیع می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله در صدد هستیم تا پایان رزمایش، گام‌های موثر دیگری در عرصه ماموریت خدمات رسانی بسیج و سپاه در سطح جامعه برداریم.
ارسال نظرات