خبرهای داغ:
فرمانده سپاه گالیکش گفت: باید توجه کنیم یکی از معیارهایی که در جبهه حق به آن پرداخته می‌شود بحث امربه‌معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۹۰۵۸۲۹۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، سرهنگ دوم پاسدار سید یحیی قاضوی در همایش سالیانه امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان گالیکش اظهار داشت: امام حسین علیهم‌السلام فرمودند: من برای اصلاح امت جدم قیام کردم.

nilkooh3121 1

وی افزود: همه ما مکلف هستم همان‌طور که خودمان را حفظ می‌کنیم و از ظلمت به نور خارج می‌کنیم؛ مکلف هستیم دیگران را هم به این راه دعوت کنیم.

قاضوی گفت: امربه‌معروف یکی از واجبات دین ما است؛ هرجایی که امربه‌معروف رعایت شده و به آن پرداخته‌شده و اهمیت داده‌شده است مشکلات و معضلات و آسیب‌های اجتماعی در آن مکان و مقطع کم بوده است.

به گفته وی از بدو پیدایش بشریت تاکنون دو جناح و تفکر در مقابل یکدیگر عرض‌اندام کرده‌اند؛ جبهه حق با محوریت اسلام و قرآن و جبهه باطل با محوریت شیطان و شیاطین زمان بوده است.

فرمانده سپاه گالیکش افزود: در زمان قیام امام حسین علیهم‌السلام و عاشورا هم دقیقاً این دو جبهه رودرروی هم قرار گرفتند. جبهه حق به رهبری و فرمانده‌ای امام حسین علیهم‌السلام و جبهه باطل با محوریت یزید و یزیدیان زمان؛ اما تاکنون پیروزی با جبهه حق بوده است.

قاضوی تصریح کرد: شاید تصور به این باشد امام حسین علیهم‌السلام در صحرای کربلا به شهادت رسید و خونش از بین رفتن و پایمال شد. اما پس از گذشت 1400 سال که تاریخ را بررسی می‌کنیم آن چیزی که دشمنان و یزیدیان زمان دنبال می‌کردند اتفاق نیفتاد و پیروزی از آن جبهه امام حسین علیهم‌السلام؛ علی‌رغم شهادت ایشان شد.

فرمانده سپاه گالیکش گفت: امروز هم شاهد رویارویی این جبهه هستم؛ جبهه باطل به رهبری و محوریت آمریکا و استعمارگران و فرمانده‌ای حق با اسلام و قرآن و محوریت آن جمهوری اسلامی ایران است.

وی تأکید کرد: باید توجه کنیم یکی از معیارهایی که در جبهه حق به آن پرداخته می‌شود بحث امربه‌معروف و نهی از منکر است. که گاها شاید با نوسانات هم با امربه‌معروف در کشور مواجه شدیم.

قاضوی با مقایسه وضعیت امروز کشور با اوایل انقلاب گفت: سن ازدواج در اوایل پیروزی انقلاب برای مردان 23 سال و برای خانم‌ها 19 سال بود؛ امروز سن ازدواج برای مردان بالای 27 سال و برای خانم‌ها بالای 23 سال رسیده است.

وی افزود: سن بلوغ در خانواده‌های از 15 سال به 11 و نیم سال کاهش داشته و میزان باروری در خانواده‌ها برابر تلقینی که استکبار جهانی داشتند و در جامعه ترویج دادند «فرزند کمتر زندگی بهتر» از 6 نفر به یک و نیم نفر کاهش‌یافته است.

فرمانده سپاه گالیکش گفت: درگذشته مهم‌ترین نهاد تعلیم تربیت خانواده و مدرسه بود اما امروز مهم‌ترین نهاد تعلیم و تربیت رسانه و فضای مجازی است.

وی افزود: بالغ‌بر 4 و نیم ساعت در شبانه‌روز افراد سرگرم رسانه‌ها، فضای مجازی و تلویزیون هستند و تنها 17 دقیقه را صرف ارتباطات خانوادگی می‌کنند. امروز نرخ طلاق به 25 درصد رسیده درحالی‌که اوایل پیروزی انقلاب این میزان 10 درصد بود.

قاضوی تأکید کرد: همه این‌ها به خاطر کمرنگ شدن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه و عدم توجه آحاد جامعه به فلسفه امربه‌معروف و نهی منکر است.

فرمانده سپاه گالیکش با اشاره به اینکه امروز نگاه ما به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر اداری شده است گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه ذاتی، انسانی و شرعی تک‌تک آحاد جامعه است؛ معضلات و آسیب‌هایی اجتماعی که امروزه با آن مواجه هستیم به لحاظ کمرنگ شدن فلسفه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه است.

گفتنی است در این همایش از پایگاه‌های فعال در حوزه مساجد تجلیل شد.

غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای گمنام شهرستان گالیکش پایان بخش این همایش بود.

 

nilkooh3121 1

nilkooh3121 1

nilkooh3121 1

nilkooh3121 1

nilkooh3121 1

nilkooh3121 1

انتهاي پيام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها