امام جمعه کوهرنگ گفت: مهمترین امتیاز عاشورائیان آن بود که بصیرت شان بر شمشیرهایشان حکمرانی می‌کرد.
کد خبر: ۹۰۵۸۲۹۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سوگواره احلی من العسل همزمان با سراسر کشور و استان چهارمحال و بختیاری در مسجد جامع شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدحسین پور،  دراین مراسم، حضرت قاسم (علیه السلام ) را الگو و اسطوره کامل از پایبندی به ولایت و عاشق شهادت دانست.

اما جمعه شهرستان کوهرنگ،  افزود: جوانان و نوجوانان باید با رعایت احترام والدین و انجام واجبات و ترک محرمات، به چنین شخصیتی اقتدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه، امروز ایستادگی در برابر استکبار و رژیم صهیونیستی از فیوضات عظیمی است که حیات جاودانه و بقای الهی را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: منطق «اَحْلى مِنَ الْعَسَلِ»، امروز منطق و گفتمان جوانان عاشورایی است که به نام حسین بن علی(علیه‌السلام) در صف مقاومت از اسلام و ارزش‌های الهی، گوش به فرمان ولی امر زمان خود ایستاده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین پور تصریح کرد: مهمترین امتیاز عاشورائیان آن بود که بصیرت شان  بر شمشیرهایشان حکمرانی می‌کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: حکمرانی بصیرت بر شمشیر معرف این است که آنان راه و رهبر را می‌شناختند و مهمترین بلایی که یزیدیان به آن مبتلا بودند، بی بصیرتی بود.

وی در ادامه، اظهار کرد: آزمون بصیرت حضرت امام حسین(علیه‌السلام) تنها معطوف به حضرت قاسم(علیه‌السلام) نیست، بلکه حضرت علی‌اکبر(علیه‌السلام) نیز مورد این آزمون قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین پور، گفت:  امام حسین(علیه‌السلام) در راه کربلا، برای لحظاتی به حالت منامیه رفتند و تا چشم باز کردند، فرمودند: «اِنالله وَ اِنّااِلَیه راجعون و الحمدلله ربّ العالمین» حضرت علی‌اکبر(علیه‌السلام) از امام دلیل این استرجاع و حمد را جویا شدند؛ امام سرنوشت شهادت را به ایشان خبر دادند و از نگاهشان نسبت به این حرکت پرسیدند، حضرت علی ‌اکبر(علیه‌السلام) پاسخ دادند: «اولسنا علی الحق؟ مگر نه این است که ما بر حقیم؟»، پس هیچ هراسی از مرگ نداریم.

امام جمعه کوهرنگ، ضمن توصیه جوانان کشور به افزایش بصیرت، اظهار کرد: امروز فضای عالم بسیار غبار آلود است و گاهی شناخت مسیر حق بسیار مشکل می‌شود و کسی می‌تواند این مسیر غبار آلود را به سلامت طی کند که نگاهش به ولایت به عنوان رهبر و شاخص نظام اسلامی باشد.

ارسال نظرات