خبرهای داغ:
رزمایش سراسری اقتدار عاشوراییان بسیج سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) صبح امروز در استان خوزستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۵۸۳۴۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، رزمایش سراسری اقتدار عاشوراییان بسیج سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) صبح امروز با اعلام رمز یا اباعبدالله حسین(ع) توسط فرمانده سپاه ولی عصر(عج) در خوزستان آغاز شد.

در اهواز، بسیجیان از دو ناحیه امام حسین(ع) و امام علی(ع) از نواحی شرق و غرب اهواز، ابتدا در محل مصلای امام خمینی(ره) اهواز، تجمع کرده و در بخش اول برنامه، نوای لبیک یا حسین(ع) بسیجیان اهوازی در مصلا طنین انداز شد.

 

در ادامه این برنامه، عباس کربلایی از مداحان اهل‌بیت(ع) به قرائت اشعار حماسی و حسینی پرداخت و دقایقی نیز نیروهای حاضر به سینه‌زنی و عزاداری به‌مناسبت دهه محرم پرداختند.

سان دیدن و سخنرانی سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه خوزستان در جمع بسیجیان اهوازی نیز از دیگر برنامه‌های رزمایش امروز در مصلای امام خمینی(ره) اهواز بود.

 

از نکات بارز مراسم امروز می‌توان به حضور مسئولان و فرماندهان ارتش و نیروی انتظامی در کنار بسیج و سپاه اشاره کرد که نشان از اتحاد نیروهای مسلح کشور و استان خوزستان دارد.

پس از اتمام مراسم در مصلی، نیروهای بسیجی به‌صورت پیاده و سواره با اتومبیل‌های زرهی و موتورسیکلت‌های رزمی، مسیر مصلی تا حوزه علمیه را با پرچم‌های لبیک یا حسین(ع) پیمودند تا بدین ترتیب اقتدار بسیج را به نمایش بگذارند.

البته نکته قابل توجه، گرما و رطوبت شدید هوا در اهواز بود که باعث سخت شدن کار نیروها شد، اما نیروهای بسیجی علیرغم شرایط بسیار بد آب‌وهوایی با صلابت در این برنامه حاضر بودند.

سردار حسن شاهوارپور، در حاشیه این رزمایش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز به حول قوه الهی و توسل به امام حسین(ع)، 57 گردان بیت‌المقدس در 28 نقطه استان، درحال رزمایش هستند که در این برنامه شاهد حضور بسیجیان دلاور در سطح شهر هستیم که می‌خواهند پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان برسانند که بسیج همچنان در صحنه حضور دارد و بااقتدار راه شهدا را ادامه می‌دهد.

فرمانده سپاه خوزستان تاکید کرد: بسیجیان با اقتدا به مقام معظم رهبری با قدرت مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند. رزمایش محمدرسول‌الله(ص)2، ادامه حرکت شهدا است و تا نابودی کفر جهانی نیروهای مسلح ما، ملت ما و بسیجیان ما ایستاده‌اند و در همه بخش‌ها کمکمی‌کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا گروه‌های جهادی هم برای کمک به محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان خوزستان حضور دارند که تعداد آن‌ها به حدود 257 گروه می‌رسد که امروز بخشی از این گروه‌های جهادی همراه با بسیجیان اعزام می‌شوند.

سرهنگ عادل ساری، فرمانده ناحیه امام علی سپاه کلانشهر اهواز نیز اظهار کرد: 5 گردان بیت‌المقدس از ناحیه امام علی(ع) در رزمایش امروز حاضر هستند که 20 گروه جهادی نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند که امیدوارم دشمنان با دیدن این برنامه‌ها متوجه بشوند که تلاش‌های‌شان علیه نظام ما، بیهوده است.

همچنین سرهنگ سهراب حبیبی، فرمانده ناحیه امام حسین سپاه کلانشهر اهواز، اظهار کرد: از ناحیه ما 4 گردان بیت‌المقدس، 50 گروه جهادی و گروه پزشکی متخصص در این برنامه حضور دارند که دغدغه ما علاوه بر نشان دادن اقتدار بسیج در این رزمایش، رفع بخشی از مشکلات مناطق محروم و امدادرسانی به مناطق حاشیه است که امیدواریم تلاش‌ها در این راه مؤثر باشد.

 

گفتنی است مرحله اول این رزمایش تا صبح فردا ادامه خواهد داشت و زمان آغاز مرحله دوم رزمایش محمدرسول‌الله(ص) نیز متعاقباً اعلام می‌گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها