خبرهای داغ:
مسئول موسسه علمی و اموزشی راهیان کوثر استان همدان خبر داد
مسئول موسسه علمی و اموزشی راهیان کوثر استان همدان با اشاره به تشکیل 9 مدرسه راهیان کوثر در استان همدان از راه‌اندازی و توسعه این مدارس در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۸۳۷۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲

توسعه و ایجاد مدارس راهیان کوثر در شهرستان‌های استان همدانحسن نورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج همدان با اشاره به راه‌اندازی موسسه علمی آموزشی راهیان کوثر در همدان به نقش تعلیم و تربیت و تربیت در راستای تحقق تمدن اسلامی در جامعه پرداخت و اظهار کرد: موسسه راهیان کوثر با بهره‌گیری از الگوهای تربیتی در راستای تربیت نیروی موحد و متعهد به انقلاب اقدام به ایجاد مدارس در تراز انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه مؤسسه علمی آموزشی راهیان کوثر با هدف تربیت و آموزش دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی با محوریت دینی و آموزشی فعالیت می‌کند، گفت: سلسله مدارس راهیان کوثر بر اساس اهداف آموزشی تربیتی تراز انقلاب اسلامی کار خود را از سال 74 در تهران شروع کرده اما در استان همدان تاکنون فعالیت نداشته که با همت مجموعه علمی، آموزشی، تربیتی، متبحر، مجرب و انقلابی این مدارس در استان ایجاد و آغاز به کار کرد.

مسئول موسسه علمی و آموزشی راهیان کوثر استان همدان با اشاره به اینکه به همت فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) امسال مدارس راهیان کوثر در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، رزن، کبودراهنگ، اسداباد و تویسرکان ایجاد شده است، افزود: این مدارس در سال تحصیلی جدید در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی با حضور 700 دانش‌آموزو در قالب 54 کلاس درسی در سطح استان با بهترین فضا و سیستم آموزشی هوشمند، استفاده از روش‌های نوین آموزشی همراه با کادر مجرب و متعهد فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به تشکیل 9 مدرسه راهیان کوثر در استان همدان از راه‌اندازی و توسعه این مدارس در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و یادآور شد: در آینده در راستای توسعه این مدارس به مقطع متوسطه اقدام خواهد شد و بنا داریم برای سال‌های آینده در کل استان مدارس علمی و آموزشی راهیان کوثر را ایجاد کنیم.

نوروزی با بیان اینکه بکارگیری رویکردهای جدید در آموزش و پرورش کاملاً ضروری و حیاتی است به نقش مدارس راهیان کوثر در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تاکید و بیان کرد: با توجه به اینکه این مدارس با رویکرد انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند عموم متدین و انقلابیون که در مقابل هجمه‌های فرهنگی در جامعه نگران تربیت فرزندان خود هستند، می‌تواند فرزندان خود را در این مدارس ثبت‌نام کنند.

وی با تاکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت نقش مهمی در تربیت نسل‌های آینده انقلاب اسلامی دارد، تصریح کرد: باید مدارس و نسل آینده انقلاب اسلامی دارای ویژگی‌هایی در راستای تراز انقلاب اسلامی باشند که مدارس راهیان نور با تربیت اسلامی تراز انقلاب در این راستا فعالیت می‌کند.

مسئول موسسه علمی و آموزشی راهیان کوثر استان همدان با بیان اینکه حرفه‌آموزی در این مدارس نیز دنبال می‌شود، گفت: این اقدام در این راستا است که دانش‌آموزان بعد از فارغ التحصیل از این مدارس حداقل یک حرفه که در آینده به آن نیاز دارند، بیاموزند تا زمینه‌ساز اشتغال آنها در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه امسال مدارس راهیان کوثر استان همدان در بین سایر مدارس نوپا و تازه افتتاح شده در کشور از حیث ایجاد مدرسه موفق به کسب رتبه رتبه نخست شد، خاطرنشان کرد: در تمام مدارس راهیان کوثر استان، مجوز ضد زلزله و استحکام بنای 2 هزار و 800 را از اداره نوسازی مدارس اخذ کردیم.

نوروزی با بیان اینکه تضاد تربیتی امروز در خانه، مدرسه و اجتماع کاملاً مشهود است، یادآور شد: این امر منجر به نارسایی در خانواده و اجتماع می‌شود که در صدد حذف این نارسایی باید تضاد تربیتی از بین رفته و مدرسه با خانواده در راستای اهداف آموزشی و تربیت دانش‌آموزان همگام باشد که به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات