مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان تصریح کرد: حضور پرشور و شعور بسیجیان در همه عرصه‌ها سبب شده تا توطئه‌های روزافزون دشمن با شکست‌های سنگین روبه رو شود.
کد خبر: ۹۰۵۸۳۹۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار داشت: خدمت بی منت به مردم و زدودن غبار غم و اندوه از دل و جان مردم این سرزمین همواره شعار جهادگران بسیجی بوده است.

بهروز گفت: از 9 شهریور ماه 97 همزمان با برپایی "رزمایش خدمت" که با محوریت و هدایت سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور برگزار می‌شود، اقدامات عمرانی و خدمات‌رسانی بسیج سازندگی نیز به اوج خود رسیده و جوانان جهادگر بسیج دانشجویی با راه اندازی موج جدید اردوهای جهادی در اقصی نقاط استان هر کمکی که بتوانند برای کمک به مردم در قالب فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی انجام می‌دهند.

وی بر همین اساس بیان داشت: از آن جایی که امام خمینی(ره) با تصمیمی الهی پایه‌ی این حرکت عظیم را بنا نهاده است، حتماً آثار حضورش هم بی‌بدیل خواهد بود. ناگفته نماند گروه‌های جهادی بسیج در طول سال فعال هستند و اقدامات کشوری و اثرگذاری انجام می‌دهند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان، هدف از برگزاری این رزمایش جهادی را امید بخشی و اعلام آمادگی برای خدمت به مردم و محرومان عنوان کرد و یادآور شد: بهترین مجموعه‌ای که می‌تواند به کمک دولت و دولتمردان بیاید بسیج است.

بهروز با اشاره به همیشه در صحنه بودن دریادلان بسیجی گفت: بسیجیان هر لحظه‌ای که ضرورت حضورشان در صحنه‌های مختلف را حس کردند با تمام وجود و به صورت داوطلبانه و پیشتاز در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کردند و دوران دفاع مقدس مصداق بارز این حضور صادقانه، خالصانه و مجاهدانه بسیجیان بود، دریادلانی که با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند و امروزه شاهد هستیم آمریکا و استکبار جهانی با حضور پر رنگ بسیجیان هرگز حتی خیال خام مقابله نظامی با جمهوری اسلامی ایران را در ذهن خود نمی‌گذراند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان تصریح کرد: حضور پرشور و شعور بسیجیان در همه عرصه‌ها سبب شده تا توطئه‌های روزافزون دشمن با شکست‌های سنگین روبه رو شود.

ناصر بهروز در ادامه گفت: طی رزمایش خدمت تاکنون تعداد 35 گروه جهادی بسیج دانشحویی استان کرمان جهت خدمات رسانی در عرصه های مختلف پزشکی عمومی و تخصصی، خدمات امداد و بهداشت، عمرانی و محرومیت زدایی، فرهنگی، مشاوره‌ای و آموزشی به نقاط محروم در سطح استان اعزام شده‌اند.

بهروز با اشاره به اعزام گروه های جهادی تخصصی پزشکی همچون گروه های شهید ثقفی رفسنجان، فاطمه الزهرا(س) کرمان و... به نقاط محروم شهرستان های رودبارجنوب، ریگان و... گفت: در طی این دوره توانستیم به بیش از 6000 نفر از مردم نیازمند این مناطق خدمات پزشکی و درمانی ارائه دهیم.

وی در رابطه با فعالیت های عمرانی انجام گرفته اظهار داشت: از ابتدای شهریور ماه سال جاری ده‌ها پروژه ساخت مسجد، خانه‌ی عالم، ترمیم و ساخت مدارس، منازل زلزله زدگان، کتابخانه‌های عمومی، استخر ذخیره آب کشاورزی و سرویس بهداشتی در راستای محرومیت زدایی در نقاط محروم استان اجرا شده است.

بهروز افزود: با توجه به وقوع زلزله در منطقه کوهبنان و راور در استان کرمان و همچنین زلزله کرمانشاه نیاز به بازسازی و تعمیر خانه‌ها، مدارس و مساجد احساس می‌شد که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده چند گروه جهادی از جمله گروه منتظران حضرت از دانشگاه پیام نور زرند نسب به ساخت ده‌ها خانه و سرویس بهداشتی اقدام کردند که خانه‌ها در مرحله‌ی نازک کاری هستند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان با تاکید بر لزوم توجه به مناطق حاشیه‌نشین کرمان تصریح کرد: انتظار ما این است که محلات و حاشیه کرمان فراموش نشوند، چرا که مردم متدین، دلسوز و انقلابی در این مناطق ساکن هستند و نیازبه حضور گروه‌های جهادی دارند.

ناصر بهروز در همین رابطه اظهار داشت: گروه جهادی فدائیان امام خامنه‌ای (مدظله) با ایجاد شبکه‌ای منسجم و یکپارچه در حاشیه شهر کرمان بخصوص در شهرک‌های سعیدی، پشت بند، امام حسن(ع)، حجتیه، شیشه‌گر و الله آباد نسبت به رصد مشکلات مردم و برنامه ریزی برای حل آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی اعزام پزشک، توزیع غذای گرم، کفش و لباس برای مردم محروم را جزو اقدامات ارزنده جهادگران در حاشیه شهر کرمان دانست و افزود: برای دانش آموزان هم برنامه ویژه‌ای ریخته شده تا کسی به دلیل فقر از تحصیل باز نماند در همین راستا علاوه بر برگزاری کلاس‌های رایگان، نسبت به ثبت نام رایگان دانش آموزان کم بضاعت در مدارس همراه با اهدای کیف، کفش، لباس و لوازم التحریر اقدام شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله) در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی، گروه‌های جهادی با حضور در مناطق محروم تولید انواع صنایع دستی از جمله چرم دوزی، خیاطی، گلدوزی و ... را به مردم مناطق محروم آموزش می‌دهند تا ضمن کمک به اقتصاد این مناطق و کشور، این خانواده‌ها به خود کفایی رسیده و از کمک بی نیاز شوند.

بهروز افزود: در همین رابطه تا بحال چندین کارگاه خانگی راه افتاده و علاوه بر این یک کارخانه جوجه کشی هم با کمک بسیج دانشجویی و گروه‌های جهادی شهداد در این منطقه راه اندازی شده است.

در انتهای سخنانش ضمن تقدیر از دستگاه‌های مرتبط بخاطر همکاری موثر در اردوهای جهادی، خواستار همکاری بیشتر نهادهای دولتی برای تسریع در امر خدمت رسانی شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات